اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیروکارزین:

پرداخت زکات واجب الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قیروکارزین گفت: یکی از جنبه‌های تشویقی، توجه بیشتر مسئولان به اهل زکات است تا با از میان برداشتن موانع و مشکلات، انگیزه پرداخت زکات را در آنان تقویت کنند.

پرداخت زکات واجب الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، در راستای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین تشویق عاملان زکات و زکات‌دهندگان برای تقویت و ترویج این فریضه الهی، صبح امروز جلسه هماهنگی ترویج فرهنگ زکات توسط کمیته امداد در دفتر امام جمعه شهرستان قیروکارزین برگزار شد.

امام جمعه شهرستان قیروکارزین در این جلسه اظهار داشت: راهکارهای اساسی در راستای تقویت امور دینی مانند زکات در جامعه باید انجام شود تا بتوانیم برای نهادینه‌کردن فرهنگ زکات میان مردم قدم‌های موثری برداریم.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری به جنبه‌های تشویقی که خداوند در قرآن در قبال کار نیک آورده است اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از جنبه‌های تشویقی توجه بیشتر مسئولان به اهل زکات است تا با از میان برداشتن موانعی مانند مشکل سوخت، کود، سم، و قیمت خرید تضمینی محصولات و مد نظر قراردادن آن، دغدغه‌های آنان را برطرف و انگیزه پرداخت زکات را تقویت کنند.

وی اضافه کرد: در قرآن کریم زکات همراه با دیگر واجبات مانند نماز، روزه و امر به معروف و نهی از منکر یاد شده و نسبت به انجام آن به مسلمانان تذکر و یادآوری متعدد صورت گرفته که این امر نشان‌ دهنده اهمیت و جایگاه زکات و پرداخت آن به عنوان یک فریضه واجب الهی است.

اکبری با بیان اینکه هر کاری که انجام می‌دهیم باید خالص و تنها برای رضای الهی باشد، ابراز داشت: انسان سعادتمند و موفق کسی است که مدیریت ابعاد مختلف زندگی خود را در راستای جریان حکیمانه آفرینش قرار دهد و با انجام کارها برای رضای خداست که اعمال ما مورد قبول خداوند قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این جلسه اظهار داشت: دلیل موفقیت‌های کمیته امداد، نخست اسم آن است که مزین به نام امام خمینی(ره) بوده و سپس اینکه نهادی وابسته به ولایت فقیه است و مسئولان آن به عنوان سربازان ولی فقیه، دغدغه ولایتمداری دارند.

محمد بهزادی افزود: در جلسه ترویج فرهنگ زکات پیشنهاداتی در مورد چگونگی جمع‌آوری زکات در سطح شهرستان مطرح و مقرر شد با حضور روحانیون و عاملان زکات با برگزاری جلسه‌ای در سالن اجتماعات فرمانداری قیروکارزین به این موضوع دینی پرداخته شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول