اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد دنا:

رسانه‌ها رسالت سنگینی برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات دارند

خبرگزاری فارس:رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دنا گفت: رسانه‌ها در این استان رسالت سنگینی برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات دارند.

رسانه‌ها رسالت سنگینی برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، مجتبی امینی صبح امروز در نشست شورای هماهنگی زکات شهرستان دنا عنوان کرد: موضوع زکات از نظر قرآن و اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است که در قرآن کریم هرجا دستور به نماز آمده به دنبال آن دستور پرداخت زکات ذکر شده است.

این مسئول افزود: اگر مردم زکات خود را بپردازند هیچ فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت و زکات موجب زیاد شدن مال و برکت و رزق و روزی خواهد شد.

وی اذعان داشت: از دستگاه‌های مختلف می‌خواهیم در حد توان و ظرفیت خود به پیشبرد این هدف نیک و خداپسندانه و فریضه الهی که موجبات تحقق عدالت اجتماعی را فراهم می‌آورد، کمک کنند.

امینی تصریح کرد: برای توسعه این فریضه الهی باید از ابزارهای گوناگون تبلیغاتی استفاده کرد که برای ترویج زکات از روحانیون مستقر دعوت به عمل می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: به راستی که زکات به منظور آزمایش ثروتمندان و کمک به فقرا مقرر شده است و اگر مردم زکات خود را بپردازند هیچ فقیری در جامعه به جای نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام سید حسن موسوی‌اعظم نیز گفت: مسئولان و کارگزاران حکومت اسلامی همگی شامل این تکلیف الهی می‌شوند و باید در اشاعه فرهنگ زکات تلاش کنند در غیر این صورت در پیشگاه پروردگار مسئول خواهند بود.

رئیس شورای امور زکات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرستان دنا فرصت‌های خوبی برای اشاعه فرهنگ زکات دارد و باید از این فرصت‌ها بهره برد.

این مسئول افزود: یکی از این فرصت‌ها تدین و پیشینه مذهبی مردم منطقه و روستاهای اطراف می‌باشد و فرصت دیگر این منطقه باغات انگور آن است که می‌توان زکات انگور و کشمش شهر سی‌سخت را ظرفیتی بزرگ برای ادای این فریضه در نظر گرفت.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول