اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیله‌سوار:

زکات بنیه اقتصاد اسلامی را سالم‌سازی می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: عمل به فریضه زکات سبب می‌شود تا نظام اقتصادی اسلام از آسیب‌ها و تهدیدها در امان بوده و سلامت آن نیز حفظ شود.

زکات بنیه اقتصاد اسلامی را سالم‌سازی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی عصر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: در دین اسلام احکام پایه‌ای برای پالایش اقتصادی جامعه از نظر حلال و حرام تعیین شده است که یکی از آنها پرداخت زکات از سوی کشاورزان و افراد واجد شرایط است که این خود می‌تواند سلامت نظام اقتصادی اسلام را تضمین کند.

وی با یادآوری این‌که زکات در کنار سالم‌سازی نظام اقتصادی به رفع چهره فقر از جامعه اسلامی کمک می‌کند، تصریح کرد: اگر مؤمنان و مسلمانان به انجام درست و صحیح فریضه زکات اهتمام کنند به یقین می‌توان گفت که حتی یک فقیر و مستمند نیز در جامعه وجود نخواهد داشت.

قیاسی با یادآوری این‌که سالانه 200 هزار تن گندم و غلات در شهرستان بیله‌سوار تولید می‌شود از زارعان و کشاورزان متدین، دین‌باور و معتقد خواست در پرداخت زکات پیشقدم بوده و کمترین قصور و کوتاهی را در این زمینه روا نبینند.

به گزارش فارس، امام جمعه بیله‌سوار همت مسئولان به ویژه مدیران اجرایی استان را در عمران و آبادانی مناطق محروم و روستایی یادآور شد و بیان کرد: در یک حرکت مشوقانه در روستاهایی که زکات جمع‌آوری شود به همان میزان اعتبار عمرانی به آن روستا تعلق می‌گیرد تا عمران و آبادانی در آن منطقه اتفاق بیفتد.

وی پرداخت‌کنندگان زکات، عاملان و ضابطان این فریضه الهی را شایسته‌ترین انسان‌ها در انجام تکالیف شرعی و واجب الهی توصیف کرد و ادامه داد: زکات بسیاری از تهدیدها و آسیب‌ها را در نظام اقتصادی جامعه اسلامی برطرف کرده و به جای آن صلح و صفا و آرامش را برقرار و اطمینان بیشتری به جامعه در کسب روزی و رزق حلال می‌بخشد.

رئیس ستاد زکات شهرستان بیله‌سوار اضافه کرد: در قرآن کریم نیز زکات در کنار سایر فرایض الهی نظیر نماز، روزه، حج و امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده که امیدواریم با ظرفیت‌سازی و مشارکت کشاورزان و زارعان امسال رشد 20 الی 35 درصدی را در پرداخت زکات شهرستان بیله‌سوار شاهد باشیم.

به گزارش فارس، همزمان با فصل برداشت محصولات زراعی علاوه بر بیله‌سوار در شهر فخرآباد مشگین‌شهر نیز همایش خیرین زکات برگزار شد که در این مراسم امام جمعه شهرستان مشگین گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده در این شهر با 20 درصد افزایش به شش میلیارد ریال می‌رسد.

حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار افزود: زکات فریضه واجب و برگرفته از نظام سالم اقتصادی اسلام است که اگر امت اسلامی به آن اهتمام کنند فقر و تنگدستی در جامعه اسلامی ریشه‌کن می‌شود.

وی از زکات به عنوان عنصر رحمت و مغفرت الهی یاد کرد و اظهار داشت: آن‌گونه که از روایات و احادیث بر می‌آید پرداخت‌کنندگان زکات و ممالک مجری این فریضه از بلا و عقوبت الهی در امان هستند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول