اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

متعلقات زکات در استان بوشهر گسترش یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: از آنجا که متعلقات زکات در استان بوشهر بسیار محدود است برای افزایش درآمدهای حاصل از جمع‎آوری زکات باید متعلقات آن را در استان گسترش دهیم.

متعلقات زکات در استان بوشهر گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در گردهمایی آموزشی توجیهی شوراهای زکات استان بوشهر اظهار داشت: باید از بخش کشاورزی در حوزه اشجار به سمت حوزه دریایی نیز برویم.

وی تصریح کرد: فقط روی بخش کشاورزی متمرکز نشویم و در جمع‎آوری زکات به کشاورزان فشار نیاوریم و بر گسترش متعلقات زکات در بخش‎های مختلف تمرکز و دقت بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: گسترش حوزه نخیلات، کشت گندم و ایجاد تنوع در کشت با ایجاد افزایش درآمدها، مبالغ جمع‎آوری شده زکات را نیز افزایش می‌دهد.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: تحقق این امر نیازمند ایجاد اتاق فکر و دبیرخانه توسعه زکات برای اندیشیدن و تمرکز بر روی توسعه متعلقات زکات است و از طرفی دیگر باید فضای کشاورزی استان بوشهر را نیز توسعه دهیم.

وی افزود: ائمه جمعه نقش مهمی در اخذ زکات به‌ عنوان رکن اصلی و فرهنگی دین دارند و باید در این زمینه با دقت و حساسیت ویژه عمل کنند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تسریع در ارائه خدمات گفت: بعد از جمع‎آوری زکات بلافاصله باید پروژه‌هایی که با مبلغ زکات طراحی و پیش‌بینی می‎شوند، اجرایی شده و مردم نتایج آن را مشاهد و لمس کنند.

صفایی‌بوشهری یادآور شد: در استفاده از مبالغ حاصل از زکات اتاق فکر باید کارهای بسیار دقیقی در موضوعات صرف زکات با اولویت‎بندی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: مبالغ جمع‎آوری شده زکات نباید صرف پروژه‌ای دولتی شود و این مبالغ باید مکمل کارهای دولتی باشند و نه متمم آنها و امروز در استان بوشهر نیز همین‌گونه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر شناسایی مناطق و موضوعات زکات در استان بوشهر گفت: تلفیق بودجه ملی با زکات زمینه مناسبی را برای عرضه خدمات هر چه بهتر فراهم می‎کند.

صفایی‌بوشهری اظهار داشت: زکات باید بیشتر در حوزه‎های فرهنگی و دینی نظیر حوزه‎های علمیه صرف و هزینه شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه افق پیش روی زکات استان بوشهر بسیار روشن است یادآور شد: ائمه جمعه و روحانیت هر منطقه بهترین کارشناسان مسائل زکات آن منطقه به شمار می‎روند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول