اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 20 درصدی درآمدهای زکات در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از رشد 20 درصدی درآمدهای زکات در این استان خبر داد.

رشد 20 درصدی درآمدهای زکات در چهارمحال و بختیاری

ابوالقاسم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال گذشته درآمدهای حاصل از زکات در این استان از رشدی 20 درصدی برخوردار بوده که بیشترین درآمد زکات جمع‌آوری شده در استان از شهرستان لردگان بوده است.

وی طیب و طاهر شدن نسل بشری را در پرداخت زکات دانست و گفت: شریک کردن فقرا در سهم خود فضای معنوی در دل‌ها ایجاد و دل‌ها را صیقل می‌دهد و نورانی می‌کند.

رستگار زکات را شامل دو بخش دانست و گفت: یکی زکات وجوبی که احکام آن توسط شرع مشخص شده است و احکام خاص خود را دارد و دیگری احکام مستحبی که باید در همه امور صورت گیرد و نباید محدود به امور خاصی باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی زکات، افزود: جلسات آموزشی و توجیهی ویژه زکات باید در جای جای استان و در تمام شهرها و روستاها برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته هر ساله 15 درصد از درآمد کل زکات استان به فقرا و نیازمندان اختصاص یافته است و مابقی صرف ساخت و ساز امور مربوطه مانند مسجد و حسینیه شده است.

رستگار در ادامه با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در دین اسلام، افزود: انسان برترین آفریده خدای مهربان است و برای رسیدن به کمال و سعادت در دنیا و آخرت، به برنامه‌ای کامل نیاز دارد که همه نیازهای مادی و معنوی، روحانی و جسمانی زندگی‌اش را مورد توجه قرار داده و دستورات و راهنمایی‌های لازم را به او بنماید.

وی ادامه داد: دین اسلام نیز کامل‌ترین و برترین دین الهی است که برنامه‌ای کامل برای زندگی مادی و معنوی انسان ارائه کرده و در تمام امور، دستورات دقیق و حکیمانه‌ای مطرح ساخته است، بنابراین با دقت در احکام و مسایل شرعی و برنامه‎های جامع دین اسلام، به این نکته مهم پی می‌بریم که دین اسلام، تنها یک قسمت از زندگی انسان یا یک جنبه از نیازهای او را مورد توجه قرار نداده، بلکه با عنایت به نیازهای مختلف آدمی در طول زندگی، احکام گسترده‌ای را برای او وضع کرده است.

رستگار تأکید کرد: بر همگان روشن است که عمل به این احکام و برنامه‌ها، علاوه بر اهمیت توجه و اطاعت بنده نسبت به دستورات خداوند، ثمرات و دستاوردهای مختلفی هم برای او در دنیا و آخرت دارد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول