اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

آشنایی مردم با زکات نیازمند فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر با بیان اینکه در موضوع زکات غفلت شده است گفت: باید به سمت فرهنگ‎سازی، تبلیغ، ترویج و آشناسازی مردم با زکات حرکت کنیم.

آشنایی مردم با زکات نیازمند فرهنگ‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در گردهمایی آموزشی توجیهی شوراهای زکات استان بوشهر اظهار داشت: زکات یک واجب الهی است که در وصول آن کوتاهی شده و مورد غفلت قرار گرفته است. 

وی افزود: پیش‌بینی جمع‎آوری زکات در سال گذشته در استان بوشهر از 2 هزار و 700 نفر شتر، گاو و گوساله 56 هزار رأس، گوسفند 2 میلیون رأس، گندم آبی 49 هزار تن و گندم دیم 16 هزار تن بوده است که ظاهرا فقط در بخش کشاورزی جمع‎آوری شده است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: مبلغی که بر اساس این پیش‌بینی باید وصول می‎شد، بیش از 20 میلیارد تومان است در حالی که فقط یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان دریافت شده و این مسئله باید بررسی شود.

جهانبخش ادامه داد: زکات واجبی است که از آن غفلت شده و وظیفه همگان به ویژه روحانیت در این زمینه سنگین‎تر شده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: اگر سهم واقعی زکات در سطح استان بوشهر وصول شود، مبلغ دریافتی بیشتر از آن چیزی است که تحقق یافته است و تا رسیدن به این امر فاصله زیادی داریم و باید برای آن چاره‎اندیشی کنیم.

وی بیان کرد: این امر نیازمند فرهنگ‎سازی و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه و اطلاع‌رسانی‎های لازم در این زمینه است.

جهانبخش گفت: ممکن است برخی از مردم به وظایف خود در این حوزه آشنا نباشند و این امر مسئولیت ما را بیشتر می‎کند و باید به سمت فرهنگ‎سازی، تبلیغ، ترویج و آشناسازی مردم با وظایف خود برویم.

استاندار بوشهر یادآور شد: مردم باید شکرگزار نعمت‎های فراوانی که خداوند به آنها داده باشند و یکی از راه‎های شکرگزاری پرداخت زکات است و باید این امر را با شیوه‎های صحیح به آنان یادآوری کنیم.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست روستای بوشکان در اخذ زکات در کشور اظهار داشت: علاوه بر سهم یک برابری مبلغ جمع‎آوری شده در روستای بوشکان که به کمیته امداد می‎دهیم، یک میلیارد تومان به صورت ویژه برای اجرای پروژه‌های عمرانی به این روستا اختصاص می‎دهیم.

جهانبخش افزود: همت مردم روستای بوشکان در این زمینه قابل تقدیر است و امیدواریم اختصاص این مبلغ علاوه بر تشویق مردم این روستا و قدردانی از آنان، موجب ایجاد انگیزه و ترغیب سایر روستاها در این زمینه شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول