اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌غربی اعلام کرد

پیش‌بینی جمع‌آوری 110 میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود زکات جمع‌آوری شده استان در سال جاری به 110 میلیارد ریال برسد.

پیش‌بینی جمع‌آوری 110 میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جلال حسین‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست مشترک کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی و مرکز بزرگ اسلامی استان اظهار داشت: قرار گرفتن کلمه زکات در کنار واژه نماز در قرآن کریم، نشانگر اهمیت پرداخت زکات در دین مبین اسلام و جامعه اسلامی است؛ از این رو باید مروجان زکات در این زمینه بیش از پیش فعال باشند.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی، احیا و ترویج فریضه زکات در جامعه افزود: اگر به این فریضه الهی به درستی عمل شود فاصله و شکاف طبقاتی در جامعه حذف و بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می‌شود.

حسین‌زاده با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت موجود برای ترویج زکات در جامعه گفت: مبلغان و روحانیان در این زمینه وظیفه دارند تا مردم را با آثار و برکات این فریضه الهی بیش از پیش آشنا کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا آگاه‌سازی روستائیان به اهمیت پرداخت زکات نیازمند اهتمام جدی مسئولان به ویژه روحانیان است چراکه رواج این امر در حل بسیاری از مشکلات به ویژه در روستاهای محروم موثر است.

حسین‌زاده از افزایش سه برابری زکات در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان زکات به سه برابر افزایش یافته و به رقم 110 میلیارد ریال برسد.

وی ادامه داد: میزان زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته بیش از 30 میلیارد ریال بود که با برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه ترویج این فریضه پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش یابد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی استان نیز در ادامه این جلسه گفت: فعالیت در حوزه زکات اهمیت ویژه‌ای دارد و سبب رشد اجتماعی و اقتصادی به ویژه در مناطق محروم می‌شود.

حجت الاسلام سید علی ولی‌نژاد خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری شده در زمینه ساخت مساجد، مدارس، راه‌ها، پل‌ها و حتی ساخت خانه روحانی برای اقامت روحانیان استفاده می‌شود؛ از این رو باید با برنامه‌ریزی، پرداخت زکات در جامعه را همان طوری که در صدر اسلام متداول بوده به یک فرهنگ تبدیل کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول