اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

ستاد زکات کوثر مسجد محور عمل می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: مهمترین برنامه ستاد زکات کوثر در سال جاری مسجد محوری است.

ستاد زکات کوثر مسجد محور عمل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید سعدالله رئیس‌ساداتی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی کوثر زکات را آزمایش ثروتمندان در مقابل فقرا اعلام کرد و اظهار داشت: در قرآن در اکثر موارد پرداخت زکات در کنار برپایی نماز آمده که بیانگر این حکم است.

وی با یادآوری اینکه پرداخت زکات اموال زمینه را برای ریشه‌کنی فقر در جامعه فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر مردم زکات اموال خود را به موقع بپردازند مسلمان نیازمند و فقیری بر جای نخواهد ماند و از همین رو است که در تعالیم اسلامی بسیار بر این امر تاکید شده است.

این مسئول با یادآوری اینکه در سال جاری موفق به جمع‌آوری 480 میلیون ریال زکات از روستاهای کوثر شدیم، بیان داشت: زکات در 9 محصول همچون گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند واجب است که کشاورزان و دامداران ما در سال جاری با وقوف به این موضوعات نسبت به پرداخت زکات‌های خود اقدام کرده‌اند.

وی از افزایش 43 درصدی جمع‌آوری زکات نسبت به سال گذشته خبر داد و پیش‌بینی کرد: با همت عاملین زکات کوثر، میزان زکات پرداختی اهالی در سال جاری به 700 میلیون ریال برسد.

رئیس‌ساداتی مهم‌ترین برنامه‌های ستاد زکات شهرستان در سال جاری را مسجد محوری عنوان کرد و گفت: امسال نیز با نزدیک شدن به فصل برداشت محصول با همکاری فرمانداری و دهیاران منطقه با توزیع کیسه‌ها و گونی‌های آرم‌دار کمیته امداد در بین کشاورزان شهرستان نسبت به جمع‌آوری زکات اقدام خواهد شد.

فرماندار کوثر در ادامه از اختصاص 600 میلیون ریال به روستاهای پرداخت‌کننده زکات در سال جاری خبر داد و افزود: این اعتبارات برای اجرای طرح و پروژه‌ها در همان روستا هزینه خواهد شد.

وی سومین انتظار از شورای فرهنگ عمومی را تشکیل اتاق فکر به عنوان کارگروه مشورتی در شهرستان ذکر کرد.

این مسئول افزود: در کنار بودجه، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری هم موضوع اصلی است و شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید با دعوت از نخبگان از نظر تئوری برای تصمیم‌گیری غنی باشند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول