اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

زکات واجب عبادی و دفع‌کننده شر از جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کوثر گفت: زکات از واجبات مالی و عبادی اسلام است که می‌تواند شر و بلا را از جامعه اسلامی دفع کند.

زکات واجب عبادی و دفع‌کننده شر از جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی ظهر امروز در گردهمایی عاملان و ضابطان زکات در شهر گیوی اظهار داشت: خداوند متعال در قر‌آن کریم بارها زکات را در کنار دیگر واجبات و فرایض الهی بیان کرده است تا اهمیت و جایگاه این واجب الهی را که در تنظیم نظام اقتصادی جامعه راهگشا است بیان کند.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت زکات از سوی زارعان و کشاورزان نه تنها به افزونی نعمت و برکت الهی کمک می‌کند بلکه یک راهکار خوب در مسیر فقر‌زدایی و دفع بلاهای اقتصادی و نابسامانی‌های اجتماعی است.

امام جمعه شهرستان کوثر به نگرش همه جانبه دین اسلام به موضوع زکات اشاره کرد و گفت: دین اسلام تنها به گوشه‌نشینی در مسجد و عبادت فردی و یا اجتماعی توجه ندارد بلکه در حفظ سلامت نظام اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی نیز راهکارهای متعددی را ارائه کرده است که یکی از شاهکارهای دین اسلام در تنظیم روابط اقتصادی جامعه پرداخت زکات به عنوان حق مسلم نیازمندان جامعه است.

عبداللهی یادآور شد: راهکارهای اساسی باید برای تقویت امور دینی مانند زکات در جامعه انجام شود تا بتوانیم برای نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه اقدام کنیم.

وی به جنبه‌های تشویقی که در قرآن در قبال کار نیک آمده اشاره کرد و افزود: یکی از جنبه‌های تشویقی توجه بیشتر مسئولان به اهل زکات و دیگری موانعی که بر سر راه کشاورزان قرار دارد از جمله سوخت، کود، سم و قیمت محصولات است تا دغدغه‌های آنها برطرف و انگیزه پرداخت زکات در آنها تقویت شود.

وی بر ضرورت دریافت زکات بر مبنای ضوابط شرعی و قانونی تاکید کرد و بیان داشت: اگر زکات اموال مطابق آنچه که در فقه اسلامی آمده مورد عمل قرار بگیرد و به مرحله اجرا درآید بیشتر کمبودهای اقتصادی، فواصل طبقاتی و نیازهای مستمندان برطرف می‏شود و در جامعه اسلامی عدالت اجتماعی به پا خواهد شد.

فرماندار شهرستان کوثر نیز در این گرد‌همایی اظهار داشت: سال گذشته 480 میلیون ریال زکات از روستاهای این شهرستان جمع‌آوری شد.

سید سعدالله رئیس ساداتی پیش‌بینی کرد با همت عاملین زکات کوثر، میزان زکات پرداختی اهالی در سال جاری به 700 میلیون ریال برسد.

وی مهم‌ترین برنامه‌های ستاد زکات شهرستان در سال جاری را مسجد محوری دانست و تصریح کرد: امسال با نزدیک شدن به فصل برداشت محصول، با همکاری فرمانداری و دهیاران منطقه با توزیع کیسه‌ها و گونی‌های آرم‌دار کمیته امداد در بین کشاورزان شهرستان نسبت به جمع‌آوری زکات اقدام خواهد شد.

فرماندار شهرستان کوثر در پایان سخنان خود از اختصاص 600 میلیون ریال به روستاهای پرداخت کننده زکات درسال جاری خبر داد و اظهار داشت: این اعتبارات برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در همان روستا هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول