اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

زکات شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قزوین زکات را شاه کلید حل مشکلات اقتصادی دانست.

زکات شاه‌کلید حل مشکلات اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی ظهر امروز در جلسه مبلغان زکات شهرستان قزوین که در مسجد شیخ‌الاسلام قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اسلام به عنوان یک مکتب کامل و جامع برای همه ابعاد انسان برنامه دارد و از هیچ گوشه‌ زندگی مادی و معنوی انسان عبور نکرده است.

وی تصریح کرد: کرامت انسان مد نظر همه ادیان آسمانی واقع شده، اما این مهم در اسلام به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: کرامت انسان در اسلام مربوط به مسأله خلیفه‌الهی انسان بر روی زمین است و این مهم ایجاب می‌کند انسان مسلمان با یک ویژگی خاصی که برگرفته از نگاه خلیفه‌الهی است، در دنیا زندگی کند.

این مسئول نگاه اسلام به زکات و خمس را نگاه ویژه‌، عمیق و روان‌شناسانه ارزیابی کرد و افزود: خمس و زکات هر دو بسیار ارزشمند است و هر دو بعد اقتصادی دارد که عمل به آن موجب افزایش توانمندی‌های اقتصادی مردم در حکومت‌های اسلامی می‌شود.

وی افزود: بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی که ادعای حمایت از وضعیت و  معیشتی مردم و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه را دارند، هرگز در این راستا حرکت نکرده‌ و برنامه‌های آنها فقط در حد یک طرح باقی مانده است.

نعمت‌الهی استعمار و استثمارگری غرب را مانع رشد اقتصادی کشورهای جهان دانست و خاطر‌نشان کرد: مسئولیت افزایش فقر در جهان بر‌عهده کشورهای غربی و استعمارگری است که حامی نظام سرمایه‌داری بوده و سرمایه‌های خود را به جای اینکه برای بهبود وضعیت اقتصادی جوامع هزینه کنند در جنگ‌ها برای کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه صرف می‌کنند و این حرکت شیطانی بر خلاف اسلام است.

این مسئول جمهوری اسلامی ایران را بر هم زننده معادلات غرب معرفی کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با پیروی از دین اسلام به رهبری امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری بسیار پیشرفت کرده و فشارها و برنامه‌های غربی برای به انحراف کشیدن برنامه‌های اقتصادی ایران اسلامی ناکام مانده است.

وی تأیید کرد: امروز 50 کشور اسلامی وجود دارد که به دلیل استعمار غرب عقب و حاکمان مستبدشان از پیشرفت باز مانده‌اند، اما نظام اسلامی ایران به برکت رهبری مقام معظم رهبری و پایه حکومت بر مبنای احکام اسلامی با شتاب به پیش می‌رود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قزوین ابراز کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران نه تنها در مقابل غرب شکست نخورده، بلکه برای همه جهان اسلام به یک الگوی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده و این همه با توجه به قرآن و مبانی دین اسلام به دست آمده است.

این مسئول بیان کرد: در روایات مختلف زکات به عنوان شاه‌ کلید حل مشکلات اقتصادی معرفی شده و برای گسترش فرهنگ زکات در جامعه باید تلاش کنیم.

وی حوزه علمیه قزوین را یک مرکز غنی از مبلغان دین دانست که برای توسعه و گسترش فرهنگ زکات بین مردم بسیار تأثیر‌گذار است.

نعمت‌الهی همچنین تاکنون نقش حکومت را در گسترش فرهنگ زکات بسیار پررنگ ارزیابی کرد و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) را به عنوان یکی از متولیان حکومت بسیار مفید ارزیابی کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قزوین خاطر‌نشان کرد: مبلغان که شبکه تبلیغی را در دست دارند از دیر‌باز مسئول گسترش فرهنگ زکات در جامعه بوده‌ و تا‌کنون به خوبی نقش خود را ایفا کرده‌اند.

وی تبلیغ چهره به چهره را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: تبلیغ چهره به چهره دین اسلام تجربه بسیار خوبی در سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بوده و قطعا در تبلیغ گسترش فرهنگ زکات در جامعه نیز تأثیرگذار خواهد بود.

این مسئول در پایان مبلغان را بخشی از عوامل حکومت در گسترش فرهنگ زکات در جامعه دانست و همدلی بیشتر مسئولان در این امر مهم را ضروری ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول