اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل کمیته امداد استان البرز خبر داد

جمع‌آوری بیش از 2 میلیارد ریال زکات از کشاورزان البرزی

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز از جمع‌آوری بیش از 2 میلیارد ریال زکات از کشاورزان این استان خبر داد.

جمع‌آوری بیش از 2 میلیارد ریال زکات از کشاورزان البرزی

علی سالارکیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: دین مبین اسلام برای تمام شئونات زندگی مسلمانان راهنمایی و دستورالعمل مشخص داشته و عمل به آنها تنها راه نجات بشریت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از تعالیم و دستورهای بسیار ظریف و در عین حال حساس اسلام، مسئله زکات است که عمل به آن دستاوردهای بسیار مهمی در حوزه انسانی و اخلاقی داشته و موجب توسعه و تعالی امت اسلامی می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز افزود: بزرگان و علمای اسلامی عمل به فریضه زکات را موجب دوستی بیشتر بندگان با خالق خود توصیف کرده و تاثیرهای بسیار زیادی در رشد جامعه اسلامی دارد.

سالارکیا ادامه داد: علت این است که انجام فریضه واجب زکات موجب می‌شود که مسلمانان از حال فقرا و نیازمندان غافل نبوده و اجرای این امر در نهایت نقش مهمی در حذف فقر از چهره جوامع اسلامی دارد.

* تشکیل ستاد احیای زکات در استان البرز

وی با تاکید بر اینکه پرداخت، جمع‌آوری و صرف زکات باید بر اساس قواعد معینی انجام شود، گفت: برای اثر بخشی بیشتر این فریضه دینی، کمیته امداد در البرز اقدام به تشکیل و راه‌اندازی ستاد احیای زکات در این استان داشته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز خاطرنشان کرد: همانگونه که پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) تاکید فرموده‌اند، اگر در جامعه اسلامی فرهنگ زکات به‌درستی و با‌دقت اجرا شود، نیاز اکثر فقرا و تنگدستان برطرف شده و این امر تاثیر ویژه‌ای در تشکیل یک جامعه الگو و نمونه خواهد داشت.

سالارکیا عنوان کرد: بنابراین برای اینکه مردم استان بیش از گذشته به انجام این فریضه خداپسندانه ترغیب و تشویق شوند، ستاد فوق راه‌اندازی شده و در کنار وظایف و اختیارات مربوط به جمع‌آوری زکات مردم، مسئولیت‌های مبنی بر ترویج فرهنگ زکات را هم بر عهده خواهد داشت.

این مسئول اظهار امیدواری کرد: تشکیل این ستاد موجب توسعه فرهنگ زکات در استان البرز شود.

 

* کشاورزان البرزی در پرداخت زکات پیش قدم بودند

وی در پاسخ به این پرسش که طی سال جاری چه میزان زکات در استان البرز جمع‌آوری شده، متذکر شد: هم اکنون در فصل برداشت اکثر محصولات باغی و کشاورزی هستیم و کشاورزان و باغداران این استان در انجام فریضه معنوی و مذهبی زکات پیش قدم بودند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز اذعان داشت: در سال جاری حدود 2 میلیارد و 300 میلیون ریال زکات از کشاورزان و باغداران استان البرز توسط کمیته امداد جمع‌آوری شده که این پول در راه رفع نیازهای فقرا و تنگدستان و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی کمیته امداد در روستاهای البرز هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول