اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

جمع‌آوری 15 میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر بازرسی و نظارت اداره‌کل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی، از جمع‌آوری 15 میلیارد ریال زکات در این استان در سال گذشته خبر داد.

جمع‌آوری 15 میلیارد ریال زکات در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، علی جهانی ظهر امروز در همایش زکات در روستای نقدوز شهرستان اهر گفت: تعهدات سال 91 برای جمع‌آوری زکات به میزان 80 میلیارد ریال است که امیدواریم با همت روستاییان و حمایت مسئولان شاهد تحقق این امر در آذربایجان‌شرقی باشیم.

وی جمع‌آوری زکات در آذربایجان‌شرقی را همراه با سیر صعودی دانست و ابراز امیدواری کرد که این روند رو به رشد بیش از این باشد.

مدیر بازرسی و نظارت اداره‌کل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: زکات‌های جمع‌آوری شده در ساخت مسجد، پل، غسالخانه و سایر نیازهای روستاها هزینه می‌شود.

وی با اشاره به عوامل تأثیر فردی و اجتماعی زکات تاکید کرد: پرداخت زکات نه تنها در دنیا و آخرت برای فرد ثمرات زیادی دارد بلکه از لحاظ اجتماعی نیز باعث حل بسیاری از مشکلات مردم است.

در این همایش، امام جمعه و رئیس ستاد زکات اهر نیز گفت: در سال گذشته 200 میلیون ریال زکات در قالب گندم و جو از سوی روستاییان پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده گفت: این میزان زکات جمع‌آوری شده از روستای خداوردی‌کندی بود که برای بازسازی و مرمت مسجد دو روستای خداوردی‌کندی و دوغان و نیز بابت تأمین جهیزیه نوعروسان هزینه شد که تحت حمایت و مساعدت‌های نقدی به آنان پرداخت شده است.

امام جمعه شهرستان اهر در ادامه بر فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه تأکید کرد.

در این همایش فرماندار اهر نیز از پرداخت معادل زکات جمع‌آوری شده از سوی دولت خبر داد و افزود: زکات پرداختی و معادل آن برای حل مشکلات در خود روستاها هزینه می‌شود.

رضا صدیقی وجود بعضی از احکام از جمله زکات را که علاوه بر تأثیر فردی، تأثیر اجتماعی دارد را نشان از توجه اسلام به برقراری عدالت اجتماعی در جامعه دانست.

در پایان این همایش از تعدادی فعالان و پرداخت‌کنندگان نمونه زکات شهرستان اهر تجلیل شد.

 انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول