اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زهک:

پرداخت زکات محرکی برای کاهش فقر در جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زهک گفت: پرداخت صدقه و زکات محرکی برای کاهش فقر در جامعه است.

پرداخت زکات محرکی برای کاهش فقر در جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زهک اظهار داشت: همان گونه که ما به دستورات دین مبین اسلام پایبند و معتقد هستیم باید به زکات و صدقه توجه کنیم.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات پلی برای رسیدن انسان‌ها به الطاف پروردگار محسوب می‌شود، افزود: با پرداخت زکات، آتش غضب الهی برطرف می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان نیز گفت: هدف از تشکیل کمیته امداد، ارتقای سطح زندگی مردم بوده و کمیته امداد نهادی است که راه صحیح را به افراد ناامید نشان می‌دهد.

رضا شهرکی با بیان اینکه زکات قوه محرکه خدمات اجتماعی است که در کشورمان پرداخت زکات دواطلبانه انجام می‌شود، بیان داشت: شهرستان زهک در زمینه پرداخت زکات، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اگر دستور اسلام در زمینه پرداخت زکات و خمس به طور کامل اجرا شود، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.

قائم مقام کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: پرداخت زکات پاداش زیادی برای انسان به همراه دارد و سبب افزونی مال می‌شود.

* زکات زمینه‌ساز اجرای عدالت اجتماعی است

رئیس کمیته امداد شهرستان زهک گفت: زکات زمینه‌ساز اجرای عدالت اجتماعی و رفع فاصله‌های طبقاتی است.

علیرضا قنبری بیان داشت: انفاق از فضیلت‌های ایمان و شخصیت و الای انسان نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هرگز به حقیقت و جایگاه نیکوکاری پی نمی‌بریم مگر آنکه از آنچه دوست داریم انفاق کنیم، افزود: انفاق و ایثار فقط در اسلام نیست بلکه ادیان و مکاتب دیگر هم پیروان خود را به انفاق دعوت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد شهرستان زهک ادامه داد: جمع‌آوری از صندوق‌های صداقت، اجرای طرح برکت، اختصاص بخشی از حقوق کارکنان ادارات، جمع‌آوری فطریه ماه مبارک رمضان، جمع‌آوری وجوهات و کفارات، جمع‌آوری هدایای عید سعید قربان، طرح احسان دانش‌آموزان توسط مدیریت آموزش و پرورش، جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها بخشی از فعالیت‌های کمیته امداد شهرستان زهک به شمار می‌رود.

قنبری گفت: سال گذشته، 2 میلیارد ریال زکات در شهرستان زهک جمع‌آوری شده که این مبلغ برای مصارف تامین معیشت، کمک به مددجویان زیرپوشش، ساخت مسجد و غیره هزینه شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هر سال نسبت به سال قبل از آن بر تعداد زکات‌دهندگان افزوده می‌شود، افزود: خداوند در قرآن کریم از زکات و اهمیت آن یاد کرده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان زهک تصریح کرد: هنگامی که صالحان به حکومت برسند نخستین برنامه‌ها نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول