اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

زکات جمع‌آ‌وری شده صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نیر گفت: رقم قابل توجهی از زکات جمع‌آوری شده در نیر صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود.

زکات جمع‌آ‌وری شده صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکاییل مقدسی صبح امروز در جلسه ستاد احیای زکات نیر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: ترغیب و تشویق مردم به پرداخت زکات از واجبات الهی است که مردم باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات ریشه‌های فقر را در جامعه می‌خشکاند، افزود: زکات یکی از صدقات واجب الهی است که نه تنها در مکتب اسلام بلکه در تمام ادیان و صدر تعالیم همه انبیا به همراه نماز قرار گرفته و از ضروریات مهم دینی است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مردم شهرستان نیر اهتمام ویژه‌ای به پرداخت زکات خود دارند، ابراز داشت: پرداخت زکات تطهیر مال را به دنبال دارد و مردم این شهرستان با علم به این کار پرداخت زکات را قابل توقف نمی‌دانند.

مقدسی با بیان اینکه در سال‌های گذشته میزان جمع‌‌آوری زکات در شهرستان نیر رشد قابل توجهی داشته، افزود: نشست‌های توجیهی با هدف اعزام مبلغ طرح هجرت در روستاهای منطقه برگزار شده تا مردم را با فواید زکات آشنا ساخته و آنان را نسبت به پرداخت آن آگاه کنند.

وی زکات را محور دینداری اعلام کرد و گفت: پرداخت زکات از پایه‌ها و ضروریات دین اسلام است که ارکان دیگری همچون نماز و حج در کنار آن تکمیل می‌شود.

امام جمعه شهرستان نیر فعالیت ستاد احیای زکات شهرستان نیر را بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: مردم در سال‌های گذشته هیچ آشنایی با این امر نداشتند و ستاد احیای زکات نیر علاوه بر ترغیب مردم به پرداخت زکات جنبه‌های معنوی آن را نیز به مردم گوشزد می‌کند.

وی تصریح کرد: نقش روحانیون در امر تبلیغی و توسعه فرهنگ عمومی و تعلیم احکام فریضه الهی زکات بسیار حساس است و علما در خصوص این احکام الهی و اسلامی باید مردم را هدایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه نیر در پایان سخنان خود اظهار داشت: مردم شهرستان نیز در سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول