اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی گیلان:

بدون وجود امنیت لازم هیچ برنامه‌ای در کشور قابل اجرا نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: ‌‌بدون وجود امنیت لازم هیچ برنامه‌ای در کشور قابل اجرا نیست.

بدون وجود امنیت لازم هیچ برنامه‌ای در کشور قابل اجرا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، معصومه آقایی عصر امروز در جلسه بررسی مفاهیم کار، اشتغال، بیکاری، نظم و امنیت یکی از رهنمون‌های دین مبین اسلام را رعایت اصول اخلاقی در کسب و کار «اشتغال» دانست و اظهار کرد: رعایت این اصول همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

وی، افزود: بسیاری از بزرگان دین اسلام رونق بخشیدن به امورات زندگی از طریق روزی حلال فعالیت‌های مثبت مانند توسعه رفتارهای اخلاقی، بهبود وضعیت معیشتی فقرا، بهبود وضعیت محیط زیست و برطرف کردن مشکلات مربوط به جوامع را بسیار سفارش کرده‌اند.

این مسئول، با ذکر حدیثی از علی (ع) که فرمود بهترین تفریح من کار است، ادامه داد: علی (ع) در بخشی از نهج‌البلاغه فرمود مومن باید شبانه‌روز خود را به سه قسم تقسیم کند، زمانی برای نیایش و عبادت پروردگار، زمانی برای تامین هزینه‌ زندگی و زمانی نیز برای واداشتن به لذت‌های حلال، که این امر موجب زیبایی است.

وی، با بیان اینکه برطرف کردن فقر از چهره جامعه یکی از دغدغه‌های علی (ع) بود، ابراز کرد: فراهم کردن اشتغال آبرومندانه و سیاست‌های صحیح اقتصادی درآمدی معقول برای مردم از دیگر دغدغه‌های علی (ع) بود.

آقایی، با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون سیاست‌گذاران و اقتصاد دانان توجه ویژه‌ای به تحولات اشتغال داشته‌اند، افزود: این افراد توجه خود را به اشتغال به عنوان یکی از شاخص‌های مهم اقتصاد کلان معطوف کرده‌اند.

وی، با بیان اینکه بدون وجود امنیت لازم هیچ برنامه‌ای در کشور قابل اجرا نیست، خاطرنشان کرد: شکوفایی اقتصاد کشور، سرمایه‌گذاری، طرح‌ریزی برای توسعه و هر گونه فعالیتی که نیاز به زمینه مطمئن در سطوح جامعه داشته باشد همه در گرو استقرار امنیت است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی گیلان، امنیت را در زمره اهداف، منابع و ارزش‌های اصولی پایدار جامعه دانست و یادآور شد: امنیت از شرایط لازم توسعه همه جانبه در هر کشوری به شمار می‌رود که استقرار آن در جامعه رابطه تنگاتنگی با قانون دارد.

وی، امنیت را شاخص مهم توسعه یافتگی خواند و بیان کرد: می‌توان به اهمیت کار و امنیت در نگاه معصومین و بزرگان پی‌برد ضمن اینکه مولفه‌های سند چشم‌انداز 1404 نیز می‌تواند در این راستا مورد توجه قرار گیرد.

ا‌نتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول