اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

میزان اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی زیر 30 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در حال حاضر میزان نیروهای بومی استان بوشهر شاغل در منطقه پارس جنوبی زیر 30 درصد است.

میزان اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی زیر 30 درصد است

حسین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: در سال 89 و 90 با تلاش‎های انجام شده فرصت‎های خوبی برای اشتغال در بخش‎های مختلف در استان بوشهر ایجاد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته در استان بوشهر در بخش مشاغل خانگی 5 میلیون تومان و مشاغل غیرخانگی 10 میلیون تومان تسهیلات به هر نفر پرداخت شد و در کارگروه اشتغال استان نیز تسهیلات خوبی برای طرح‎های اشتغال‎زایی اختصاص یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: از دغدغه‎های مهم ما اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی است که باید طبق مصوبه سفر رئیس‌جمهور 50 درصد شاغلان نیروها در این منطقه بومی باشند که تاکنون این امر محقق نشده است.

حیدری اضافه کرد: در سطح استان بوشهر نیروهای فارغ‌التحصیل و متخصص زیادی مرتبط با رشته‎های نفت و گاز داریم که از آنها استفاده نمی‎شود.

وی ادامه داد: در آزمونی هم که برگزار شد متاسفانه نیروهای بومی استان بوشهر را حذف کردند و نیروهای غیربومی جذب شدند.

حیدری یادآور شد: رویکرد جدید ما در بحث اشتغال در سال جدید به سمت بخش کشاورزی است و در این راستا برنامه‎ریزی‎هایی نیز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: وظیفه ما ساماندهی فارغ‌التحصیلان کشاورزی و معرفی آنها به بانک تعاون برای دریافت تسهیلات است.

وی خاطر نشان کرد: ما در آینده نزدیک جشنواره امتنان را به منظور معرفی کارآفرینان برتر استان بوشهر با حضور معاونین وزیر برگزار خواهیم کرد.

حیدری در ارتباط با سند توسعه اشتغال استان بوشهر اظهار داشت: سند توسعه اشتغال استان که از اهمیت زیادی نیز برخوردار است مراحل نهایی خود را طی می‎کند.

حیدری گفت: سراسر استان بوشهر قابل سرمایه‎گذاری است و بانک‎ها نیز باید زمان پرداخت تسهیلات را کاهش دهند تا سرمایه‎گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه‎گذاری در این استان داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول