اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی گیلان:

ایجاد اشتغال عامل فقرزدایی است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: ایجاد اشتغال یکی از فاکتورهای کارساز است که می‌تواند عاملی بر فقرزدایی جامعه باشد و انحرافات اجتماعی را به نحو مطلوب کاهش دهد.

ایجاد اشتغال عامل فقرزدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، معصومه آقایی عصر امروز در جلسه بررسی تاثیر آسیب‌های بیکاری و عوارض ناشی از آن بر امنیت جامعه اظهار کرد: بیکاری یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی است که توازن و تعادل جامعه را به هم می‌ریزد و موجب ایجاد بحران‌های متعدد در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، روانی و سیاسی می‌شود.

وی، بیکاری را شاهراه اصلی معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی خواند و تصریح کرد: برطرف کردن بیکاری بسیاری از مشکلات اجتماعی، روانی و اقتصادی جامعه را از بین می‌برد.

این مسئول، معضل بیکاری را موجب خسارت‌های جبران‌ناپذیر دانست و ابراز کرد: ایجاد اشتغال یکی از فاکتورهای کارساز است که می‌تواند عاملی بر فقرزدایی جامعه باشد و انحرافات اجتماعی را به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

وی، درباره نقش تولید در ایجاد اشتغال و امنیت اجتماعی بیان کرد: شکوفایی اقتصادی و رشد تولید ریشه هر گونه امنیت بوده و نخستین وظیفه هر دولت اولویت دادن به تولید است.

آقایی، تامین نظم و امنیت در بخش‌های اجتماعی و اقتصادی را وابسته به ساختار انتظامی دانست و اذعان کرد: باید بتوانیم به چالش‌های اشتغال و تاثیر آسیب‌های بیکاری بر نظم و امنیت جامعه دست یابیم.

وی، خاطرنشان کرد: با توجه به رابطه‌ بین عدالت، اشتغال و امنیت و نیز وجود ناامنی که محصول فقر و بیکاری است، بی‌عدالتی موجب نارضایتی می‌شود و عدالت در تمام امور و اعمال جزو بنیان‌های اولیه اندیشه اسلامی است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول