اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اشتغال به کار 6هزار مهارت آموخته فنی حرفه‌ای یزد پیگیری شد

خبرگزاری فارس: کارشناس مشاوره و هدایت مهارت‌های حرفه‌ای اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: در سال گذشته برای 6 هزار و 520 نفر از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای مراکز ثابت استان یزد مشاوره و هدایت شغلی ارائه شده است.

اشتغال به کار 6هزار مهارت آموخته فنی حرفه‌ای یزد پیگیری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد، محمد دشت‌آبادی اظهار داشت: از تمام افرادی که برای آنها مشاوره شغلی ارائه شده، یک هزار و 98 نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی ادامه داد: یک هزار و 214 نفر نیز از قبل شاغل بوده‌اند که برای گذراندن دوره‌های تکمیلی در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

دشت‌آبادی عنوان کرد: بقیه افرادی که شاغل نبوده و یا موفق به اشتغال نشده‌اند، اغلب خانه‌دار، دانشجو، دانش‌آموز و سرباز بوده و یا به اشتغال تمایلی نداشته‌اند.

وی یکی از سیاست‌های فعال اشتغال بازار کار را ارائه خدمات مشاوره آموزشی شغلی دانست و افزود: این امر می‌تواند در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای اثرات فراوانی برای کارجویان و ارتقای بهره‌وری شاغلان به همراه داشته باشد.

دشت‌آبادی عنوان کرد: کارآفرینان و نیروهای کار می‌توانند از این خدمات در راستای کارآفرینی بهتر و برخورداری از مهارت‌های مورد نیاز بازار کار بهره‌مند شوند و در این صورت خدمات ارائه شده سازگاری بین مشاغل موجود و نیروی کار را تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه شناسایی امکانات جامعه و نیز توجه به توانایی‌های افراد حائز اهمیت است، یادآور شد: با استفاده از خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه ای، افراد به سوی یادگیری مهارت‌هایی ترغیب و تشویق می‌شوند که نیاز بازار کار و جامعه را تامین کنند و از طرفی با خصوصیات،علایق و توانایی‌های آنها سازگار باشد.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول