اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی‌ وحرفه‌ای گیلان خبر داد

راه‌اندازی آموزشگاه اشتغال خانگی روستایی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی‌ وحرفه‌ای گیلان از راه‌اندازی آموزشگاه اشتغال خانگی روستایی با اولویت صدور مجوز به جوانان 28 سال با تخصص‌های مختلف استان خبر داد.

راه‌اندازی آموزشگاه اشتغال خانگی روستایی در گیلان

رسول شمشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت آموزش روستایی را یکی از برنامه‌های مهم آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان در سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: به‌زودی با حضور قائم مقام سازمان آموزش فنی‌حرفه‌ای کشور در گیلان تفاهمنامه‌ای را برای ایجاد آموزشگاه آزاد بر اساس ماده 194 قانون برنامه پنجم منعقد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه به جوانانی که 28 سال سن دارند و دارای تخصص‌ لازم در رشته‌های مختلف هستند وام برای ایجاد آموزشگاه روستایی پرداخت می‌شود، افزود: روستاها شاخص‌بندی شده و روستاهایی که از جمعیت بیشتری برخوردار هستند در اولویت راه‌اندازی آموزشگاه آزاد اشتغال خانگی قرار می‌گیرند و 10 شاخص برای این امر در نظر گرفته شده که با هماهنگی دفتر روستایی و عشایری استان انجام می‌شود.

این مسئول، درباره رشته‌های خانگی ابراز کرد: جوانانی که بتوانند ایجاد اشتغال خانگی را در رشته‌های مختلف نظیر صنایع نساجی، پوشاک، سراجی ساختمان، سری‌دوزی و سرویس خواب، پرده‌دوزی، عروسک‌سازی، گل‌سازی، قاب‌دوزی، تعمیرکار تلفن همراه، تایپیست حسابداری و... داشته باشند وام داده می‌شود.

وی داشتن مدرک تحصیلی فوق دیپلم را یکی از شرایط گرفتن مجوز برای ایجاد آموزشگاه آزاد مشاغل خانگی روستایی عنوان کرد.

شمشادی با بیان اینکه آموزشگاه آزاد اشتغال خانگی تا پنج سال فعال است و مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: دولت وام سه میلیون تومانی می‌دهد و ما نیز طبق شاخص‌های مد نظر در دهستان‌های استان این امر را عملیاتی می‌کنیم.

*نیروهای مهارت‌دیده فنی و‌حرفه‌ای گیلان جذب کارخانه‌های صنعتی می‌شوند

وی بیان کرد: افرادی که در حوزه‌های بافت گلیم، سراجی ساختمان و قالی‌بافی دوره‌هایی را گذرانده‌اند می‌توانند در آزمون‌های ادواری که زمان ثبت نام آن در تیر و آزمون در شهریور امسال انجام می‌شود شرکت کنند و با اخذ مدرک فنی‌حرفه‌ای مسیر بیمه تامین اجتماعی آنها نیز محقق می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای گیلان به وضعیت کاریابی نیروهای آموزش دیده این نهاد اشاره کرد و گفت: طبق هماهنگی با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان مکاتباتی با کاریابی استان صورت گرفته و به تمام کاریابی‌ها تکلیف شده که نیروهای کارخانه‌های خود را از فنی‌ و حرفه‌ای به صنعت استان معرفی کنند.

وی اضافه کرد: استاندار گیلان با دستوری که به صنعت و معدن استان داده و امضاهای 2 جانبه‌ای که بین فنی‌ و حرفه‌ای و صنعت، معدن استان به عمل آمده است، به تمام واحدهای صنعتی استان اعلام شده که اگر مدیران کارخانه‌ها نیروهای متخصص خود را از فنی و‌حرفه‌ای جذب کنند در اولویت تسهیلات وام‌های صنعت استان قرار می‌گیرند.

شمشادی با اشاره به اهمیت استفاده از نیروهای آموزش دیده در کارخانه‌های صنعتی گیلان، یادآور شد: صاحبان صنعت این موضوع را می‌دانند که جذب یک نیروی مهارت ‌دیده موجب افزایش بهره‌وری تولید و جلوگیری از اتلاف انرژی، اتلاف منابع انسانی و مواد اولیه می‌شود و در نگهداری سیستم‌های تولیدی و افزایش میزان تولید و کارایی تولیدات صنعتی ثمربخش‌تر است.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی خوبی از نیروهای آموزش دیده و ماهر در استان وجود دارد، تصریح کرد: حدود 500 نفر از نیروهای خوب استان دوره‌های 18 ماهه ایران و آلمان در حوزه صنعت برق، مکانیک، ماشین‌ابزار و... را فرا گرفته‌اند و جذب این نیروها موجب تضمین صنعت یک کارخانه است و می‌توانند به این‌کار بها دهند و کارخانه را فعال کنند.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول