اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌‌وبلوچستان:

باور جوانان برای توسعه اشتغال افزایش یابد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: قدرت ریسک‌پذیری و مدیریت تصمیم‌گیری در جوانان باید افزایش یابد تا جامعه به سمت توسعه کارآفرینی سوق پیدا کند.

باور جوانان برای توسعه اشتغال افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان علی‌محمد آزاد صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون شهرستان زاهدان اظهار داشت: بسیاری از جوانان تفکر ملی و خلاقیت‌های بالایی دارند اما برخی والدین و اطرافیان، آنان را باور ندارند.

وی افزود: متاسفانه جوانان ما به دور از شناخت از ظرفیت‌های خود بارها به این مسئول و آن مسئول روی می‌آورند تا کار اداری برای آنها جور شود.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: این در حالی است که جوان ایرانی با واژه کارآفرین ناآشناست، کارآفرینی موتور توسعه و پیشرفت کشور و هر جامعه‌ای تلقی می‌شود.

آزاد افزود: در این زمینه‌ها باید از سوی عوامل مختلف جامعه، برنامه‌های چند بعدی در نظر گرفته شود، دولت هر چقدر در این زمینه تلاش کند باز به سبب تک بعدی بودن نگاه به مقوله کارآفرینی، راه به جایی نخواهد برد.

وی بیان داشت: کارآفرینی تنها ایجاد اشتغال نیست بلکه ایجاد ثروت، فناوری‌های جدید و خلاقیت و نوآوری برای کسب درآمد نیز است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: کارآفرین کسی است که یک ایده را تبدیل به باور می‌کند و در راه عملی‌شدن این باور تعدادی دیگر از نیروی انسانی را به کار می‌گیرد که به سهم خود بر اشتغال‌زایی تاثیر می‌گذارد.

آزاد اضافه کرد: اگر با این دید حرکت کردیم، موفق خواهیم بود اما اگر جوان دانش آموخته دانشگاهی ما ذهنش به این محدود باشد که از اتاق مسئولی به اتاق دیگر برای اشتغال برود، هیچ وقت نمی‌توان شاهد توسعه اشتغال و کارآفرینی در جامعه بود.

وی گفت: کارآفرینی زمینه‌های بسیاری دارد و همه باید دست به دست هم دهیم و با فراهم‌کردن زیر ساخت‌ها، زمینه توسعه و رشد سیستان‌وبلوچستان را فراهم سازیم.

استاندار سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد: در این چرخه همه باید وظیفه خود را انجام دهند، اگر دولت اعتبار اختصاص دهد، بانک از ارائه تسهیلات ممانعت کند باز هم کارآفرینی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

آزاد تصریح کرد: اما در این شرایط، برخی از نگاه‌های بد مسئولان و به ویژه خانواده‌ها کارآفرینی را قبول ندارند و نه تنها جوان را به کارآفرینی تشویق نمی‌کنند، بلکه قدرت ریسک‌پذیری او را نیز می‌گیرد که برای تقویت این دیدگاه نقش روحانیون بر جسته است.

رئیس کارگروه توسعه و اشتغال سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: در کنار نقش خانواده، نظام‌های آموزشی اعم از آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی و نهادهای فرهنگ‌ساز نیز باید در کنار یاد دادن الفبا و درس به افراد، کارآفرینی و تقویت ذهن برای ترسیم بسیاری از باورها در عمل را عملی کنند.

آزاد افزود: با توسعه کارآفرینی، هزینه‌های اشتغال‌زایی دولت کاهش چشمگیری پیدا می‌کند و بهترین بهره‌برداری را در پی خواهد داشت.

وی گفت: این استان به سبب همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان در کنار 2میلیارد جمعیت گرسنه و مصرف‌کننده در شرق آسیا قرار دارد که می‌توان با اعمال مدیریت کارآفرینی، تامین‌کننده نیازهای این مردمان باشیم.

وی با اشاره به نقش جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: بسیاری از فرماندهان جنگ و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در اوایل انقلاب از قشر جوان بودند و برخی از آنان حتی چند پست سازمانی را اداره می‌کردند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: نقش مهم جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی هیچگاه از ذهن مردم و تاریخ نظام اسلامی پاک نخواهد شد.

آزاد اضافه کرد: حضرت امام(ره) جوانان را باور کرده بودند و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب اهمیت و جایگاه خاصی برای جوانان قائل هستند.

وی گفت: دسترسی به فناوری‌های نوین و هسته‌ای یکی دیگر از خلاقیت‌ها و موفقیت‌های جوانان بسیجی ایران اسلامی بوده و این خود نشان‌دهنده جایگاه و تفکر بالای جوانان ایرانی است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان یادآور شد: در سیستان‌وبلوچستان نیز دولت در راستای محرومیت، جایگاه حساس و خاص این استان و تکمیل زیر ساخت‌ها، نگاه ویژه را به این خطه داشته است.

آزاد عنوان داشت: مرزی بودن استان و صف‌کشیدن هر نوع دشمن جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرزها خود جایگاه حساس این خطه را نشان می‌دهد که دولت نیز این موقعیت را به خوبی فهمیده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته، اعتبارات مصوب عمرانی استانی سیستان‌وبلوچستان 310میلیارد تومان بود اما در پایان سال، 750 میلیارد تومان به این استان اختصاص یافت که این خود گواهی بر عزم ملی برای توسعه استان است.

نماینده عالی دولت در سیستان‌وبلوچستان بیان داشت: مهار روان آب‌های، خودکفایی استان در زمینه تولید برق، توسعه نیروگاه‌ها، راه‌های ارتباطی، تامین زمین و تکمیل تجهیزات کشاورزی، توسعه بزرگراه‌ها و اسکله‌ها، ساماندهی و هدفمندکردن مبادلات مرزی، انتقال گاز از عسلویه به استان، اتصال استان به راه آهن سراسری و قرار گرفتن در مسیر اکو به خوبی نشان‌دهنده تلاش دولت برای توسعه این خطه از ایران اسلامی است که محقق شد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول