اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه توسعه کشاورزی تصویب شد

معرفی 181 طرح اشتغالزایی کشاورزی به بانک برای دریافت تسهیلات

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی استان اردبیل 181 طرح از هفت شهرستان استان اردبیل با تأیید اعضای کارگروه برای بررسی و پرداخت تسهیلات بانکی به بانک عامل ارجاع داده شد.

معرفی 181 طرح اشتغالزایی کشاورزی به بانک برای دریافت تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی استان اردبیل که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، اظهار داشت: از این تعداد طرح 174 طرح تولیدی و اشتغالزایی بخش کشاورزی به صورت فردی و هفت طرح به صورت تعاونی برای برخورداری از تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: این تعداد طرح با اشتغالزایی 225 نفر و رقم تسهیلات پرداختی 65 میلیارد و 195 میلیون تومان با تأیید اعضای کارگروه توسعه کشاورزی برای طی شدن مراحل بعدی در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گرفت.

صابری خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که 54 طرح از این طرح‌های مصوب مربوط به پرواربندی بره و گوساله و همچنین تعدادی طرح مربوط به پرورش گاو شیری و حوزه دامپروری و دامداری است، ضرورت دارد حریم صنفی در صدور مجوز رعایت شود تا مبادا صاحبان این طرح‌ها دچار ضرر و زیان و خسران بهره‌وری شوند.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی استان در ادامه اضافه کرد: برای اعتباربخشی مصوبات کارگروه توسعه کشاورزی پیشنهاد ما بررسی طرح‌ها در اولویت اول توسط بانک کشاورزی است تا مبادا طرحی که مورد تصویب کارگروه توسعه کشاورزی قرار می‌گیرد در مرحله کارشناسی بانک مورد تأیید قرار نگرفته یا برگشت بخورد.

وی بیان کرد: ما طرح‌های مصوب بانک را می‌توانیم در این کارگروه به صورت کارشناسی مورد تأیید نهایی قرار دهیم که در این صورت مشکلی نیز از لحاظ پرداخت تسهیلات بانکی برای این واحدها متصور نیست.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل همچنین از مسئولان بانک کشاورزی خواست تا به پروژه‌های نیمه‌تمامی که سال گذشته امکان پرداخت تسهیلات بانکی به آنها وجود نداشت، مساعدت لازم را داشته تا بر اساس آیین‌نامه اجرایی تسهیلات مورد نظر این واحدها در سال‌ جاری پرداخت شود.

صابری با یادآوری اینکه بیشترین تاکید در تصویب طرح‌ها محوریت کار به شکل تعاونی است، گفت: در استان اردبیل به ویژه شمال این استان قابلیت منحصر به فردی در حوزه زراعت و در مشگین‌شهر نیز باغات وجود دارد که انتظار می‌رود در این زمینه بیشترین طرح‌ها در کارگروه‌های شهرستانی مورد توجه قرار گرفته و مورد تصویب قرار گیرد.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام اینکه 181 طرح مصوب شهرستان‌ها با اشتغالزایی 225 نفر و پرداخت تسهیلات 65 میلیارد تومان اغلب در حوزه پرورش گاو شیری، گاومیش، زنبورداری، نوسازی اماکن دامی، پرورش بوقلمون، توسعه مکانیزه کشاورزی، گیاهان دارویی و آبزی‌پروری است، افزود: در تصویب این طرح‌ها رعایت سقف تسهیلات بانکی مدنظر و ملاک کار قرار گرفته است.

عادل عبدایمانی تصریح کرد: کارگروه‌های شهرستانی توسعه کشاورزی مکلف شدند به صورت هفتگی طرح‌ها و درخواست‌های متقاضیان را دریافت کنند و با بررسی دقیق به ویژه در کمیته ارزیابی بر اساس اولویت‌های استان این طرح‌ها را برای تصویب نهایی به کارگروه استانی ارجاع دهند.

مدیرعامل بانک کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه با یادآوری اینکه 147 طرح در هفته گذشته به تصویب بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان رسیده است، خاطرنشان کرد: رقم تسهیلات پرداختی برای این طرح‌ها بالغ بر 2 میلیارد و 350 میلیون ریال بوده است.

علیرضا وکیلی اضافه کرد: ما مشکلی برای پرداخت تسهیلات دارای توجیه اقتصادی نداریم و انتظار می‌رود با توجه به ارایه مدارک و به ویژه مستندات و وثیقه بتوانیم تسهیلات بانکی را به موقع پرداخت کنیم.

در این جلسه موضوع گازرسانی به شرکت بوجاری اردبیل مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد با تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی صاحب کارخانه گازرسانی به این مجموعه تولیدی که در محدوده شهری قرار دارد اما از خط انتقال گاز بالغ بر یک‌هزار و 660 متر فاصله است، اقدامات عملیاتی انجام شود.

در این مجموعه علاوه بر بوجاری غلات، پرک گندم و جو و برخی دیگر از محصولات کشاورزی فرآوری می‌شود به طوریکه در حال حاضر این کارخانه روزانه 400 لیتر نفت و گاز مصرف می‌کند که با برخورداری از نعمت گاز پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون تومان در ماه تنها در حوزه مصرف سوخت این کارخانه صرفه‌جویی شود.

این کارخانه با اشتغالزایی برای هشت نفر به صورت مستقیم و 15 نفر به صورت غیرمستقیم در حال حاضر در اردبیل مشغول تولید محصولات متنوع است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول