اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام(ره) خبر داد

اختصاص 20 درصد از اعتبارات قرض‌الحسنه بانک‌ها به اشتغال مددجویی

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) از اختصاص 20 درصد از اعتبارات قرض‌الحسنه بانک‌ها برای اشتغال مددجویان این کمیته طی سال جاری خبر داد.

اختصاص 20 درصد از اعتبارات قرض‌الحسنه بانک‌ها به اشتغال مددجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین انواری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمایت از مستضعفان و محرومان اصول اساسی و اولویت‌های نظام اسلامی است، اظهار داشت: نقش امداد در توسعه و هم‌گرایی جامعه طی سه دهه اخیر در کشور مشهود است.

وی با برشمردن اهداف راه‌اندازی کمیته امداد در سال‌‌های اولیه انقلاب توسط امام خمینی(ره) افزود: اگر نگاه بلند امام راحل نبود، در حال در حوزه اجتماعی کشور با چالش‌های بسیار زیادی مواجه بود.

* کمیته امداد از نظام جمهوری اسلامی قابل محو شدن نیست 

سرپرست کمیته امداد امام خمینی در ادامه در پاسخ به سئوالی یادآور شد: معتقدیم که کمیته امداد از نظام جمهوری اسلامی قابل محو شدن نیست چرا که این کمیته جزئی از سیستم خدمات‌رسانی به مردم در نظام اسلامی است.

انواری در ادامه افزود: کمیته امداد را می‌توان به درمانگاهی تشبیه کرد که محل درمان انسان‌هایی است که سلامت اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و مذهبی آنها به خطر افتاده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد اظهار داشت: هر ساله این کمیته بنابر شعارهای سال که توسط مقام معظم رهبری ارائه می‌شود، برنامه‌های خود را طراحی و اجرایی می‌کند.

انواری گفت: کمیته امداد، امسال را نیز برنامه‌های خود بر محوریت و شعار "توانمندی، کارآفرینی و تکریم خانواده" قرار داده است که امیدواریم حرکت براساس این محور بتواند بخش اعظمی از مسائل موجود را رفع کند.

* یک‌ میلیون سرپرست خانوار در کشور زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 800 هزار دانش‌آموز و یک‌ میلیون سرپرست خانوار در کشور زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

انواری یادآور شد: در کشور 100 کانون فرهنگی تربیتی داریم که همواره این کانون‌ها در کنار اردوگاه‌های دانش‌آموزی نقشی مهم را در تقویت بنیه علمی و اجتماعی دانش‌آموزان بازی می‌کنند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: برای اعزام 50 هزار نفر از دانش‌‌آموزان زیر پوشش کمیته به اردوهای دانش‌آموزی طی تابستان پیش رو با محوریت اردوگاه‌های یاد شده نیز برنامه‌ریزی شده است.

انواری گفت: چکاپ سلامتی، مرور و تقویت آموزه‌های دینی، ترمیم اندیشه‌های مخدوش شده و سایر امور از جمله اهداف برگزاری اردوهای یاد شده طی تابستان توسط کمیته امداد است.

* 80 هزار نفر در کشور از حمایت‌های کمیته امداد خودکفا شده‌اند

وی با بیان اینکه طی سال گذشته تعداد 80 هزار نفر در کشور از حمایت‌های کمیته امداد خودکفا شده‌اند، اظهار داشت: این امر به معنای طرد افراد تحت پوشش نیست بلکه کمیته در کنار افراد خودکفا شده می‌ماند و در صورت بروز مشکل آنها را حمایت می‌کند.

این مسئول افزود: طی سال گذشته برای ایجاد 300 هزار فرصت شغلی در کمیته امداد برنامه‌ریزی شد که سهم هرمزگان 9 هزار و 600 فرصت شغلی است.

وی هم‌چنین از اجرای طرحی موسوم به "کار انگیزی" توسط کمیته یاد کرد و افزود: علاوه بر فرصت‌های شغلی ایجاد شده 150 هزار نفر نیز در کشور تحت پوشش طرح کار انگیزی قرار گرفته‌اند که سهم هرمزگان از این طرح طی سال گذشته برابر با یک‌ هزار و 600 نفر حمایت شونده است.

* امسال 500 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد تعریف شده است

به گفته انواری هدف اصلی از اجرای این طرح جلوگیری از روی‌آوری و ورود احتمالی افراد آسیب‌پذیر به حوزه بزه‌ و چالش‌های احتمالی به وسیله اعطای تسهیلات بین یک تا 2 میلیون تومانی بلاعوض است.

سرپرست کمیته امداد ادامه داد: در واقع هدف این طرح بیش از اینکه اقتصادی باشد اجتماعی است چرا که بنابر تحقیقات انجام شده، فرد دریافت کننده این کمک‌ها علاوه بر تقویت شدن احساس دیده شدن نیز می‌کند که این امر سبب پای‌بندی بیشتر فرد به قوانین جاری و دوری از امور خلاف می‌شود.

انواری ابراز داشت: هم‌چنین برای سال جاری نیز ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در کشور توسط کمیته امداد تعریف شده است که 300 هزار فرصت آن برای روستاها دیده شده است.

وی از "اختصاص 20 درصد اعتبارات قرض‌الحسنه بانک‌های کشور" برای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجوی کمیته امداد خبر داد.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول