اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین:

اشتغال پایدار در رأس برنامه‌های فنی و حرفه‌ای قزوین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: اشتغال‌زایی پایدار مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در سال جاری است.

اشتغال پایدار در رأس برنامه‌های فنی و حرفه‌ای قزوین است

سید‌محمد حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با اشتغال پایدار برای جوانان بسیاری از دغدغه‌های شغلی آنان برطرف شده و با آرامش بیشتری به فعالیت کسب و کار می‌پردازند.

وی بیان کرد: با آموزش حرفه‌های مختلف به جوانان روستایی سعی می‌شود اشتغال مطلوبی در روستا ایجاد شود تا مردم روستایی بتوانند به صورت فردی و جمعی در رشته‌ای اشتغال‌زایی کنند.

حسینی عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی بر اساس نیازسنجی که در روستاها انجام می‌دهند در صورت رسیدن به نتیجه مناسب در زمینه مساعد بودن زمین کشاورزی اطلاعات لازم را به اداره کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای ارائه می‌دهد تا این اداره کل با آموزش‌های مؤثر به مردم روستاها بتواند محصولات کشاورزی را با کیفیت و با تولید بیشتری برداشت کند.

این مقام مسئول ادامه داد: این اداره به جوانان روستایی که می‌خواهند پرواربندی به آنها آموزش داده شود، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

مدیر‌کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین یادآور شد: بسیج سازندگی استان قزوین هر ‌ساله در قالب طرح هجرت 3 نیروهای متخصص را به اداره کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای معرفی می‌کند و این اداره از این نیروها برای آموزش به جوانان روستایی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کند.

آموزش خیاطی با روش‌های جدید به خواهران روستایی

وی بیان کرد: به خواهران جوان روستایی خیاطی با آخرین یافته‌های علمی خیاطی، متدها و روش تجهیزات جدید و به‌روز آموزش داده می‌شود تا بتوانند در حرفه‌‌شان موفق و اشتغال‌زایی مناسبی برای خودشان ایجاد کنند و حرفه خود را متناسب با نیازهای بازار به‌روز کنند.

مدیر‌کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین گفت: اداره کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای به خانواده‌ای که به حرفه قالی‌بافی علاقه‌مند است، ولی مهارت استفاده از این هنر را ندارد، قالی‌بافی آموزش می‌دهد.

حسینی افزود: بسیج سازندگی در قالب طرح هجرت 3 به این اداره در اجرای برنامه‌های آموزشی خیاطی و قالی‌بافی کمک مؤثری می‌کند.

آموزش کشت گیاهان دارویی به جوانان روستایی

وی ابراز کرد: در روستایی که کشت گیاهان دارویی بهتر در زمین کشاورزی آنها رشد می‌کند به آن‌ها آموزش کشت و برداشت گیاهان دارویی داده می‌شود تا بتوانند در این حرفه اشتغال‌زایی کنند و از فروش این محصول درآمد خوبی را کسب کنند تا علاوه بر تأمین نیازهای مالی خود بتوانند حرفه‌ شغلی را توسعه داده و برای اقشار مختلف جامعه روستایی اشتغال مطلوبی ایجاد کنند.

مدیر‌کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین اضافه کرد: به جوانان علاقه‌مند روستایی به حرفه گوهرتراشی آموزش آن حرفه داده می‌شود تا بتوانند در حرفه خود موفق شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: بسیج سازندگی در قالب طرح هجرت 3 به این اداره کل در اجرای برنامه‌های آموزش گوهرتراشی و کشاورزی کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول