اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ریاضی:

کار و اشتغال هدف برنامه پنجم توسعه باشد

خبرگزاری فارس: کارشناس ریاضی محض گفت: مسئولان هدف برنامه پنجم توسعه را کار و اشتغال قرار دهند.

کار و اشتغال هدف برنامه پنجم توسعه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید جواد جعفری‌نژاد عصر پنج‌شنبه در نخستین همایش ملی اشتغال، نظم و امنیت در تالار حکمت دانشگاه گیلان راهکارهای عملی و اجرایی تحقق کار و اشتغال در جامعه بر مبنای اهداف چشم‌انداز 20 ساله را مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی با نگاهی راهبردی مسیر تکامل را طی می‌کند و توجه به چشم‌انداز 20 ساله، برنامه‌ریزی بر اساس دهه پیشرفت و  عدالت، داشتن برنامه توسعه پنج‌ساله و راهبردهای یک‌ساله نشانه اهتمام سامان‌مند جمهوری اسلامی برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی با نگاهی برنامه‌ریزی و از پیش طراحی شده است.

این کارشناس ریاضی با بیان اینکه در چارچوب سند چشم‌انداز و اهداف آن است که برنامه‌ریزی‌ها و حرکت‌های فردی و اجتماعی به طرف آینده‌ای روشن ساماندهی می‌شوند، افزود: ترسیم چنین جایگاهی برای اقتصاد ملی صرفا یک آرمان نیست بلکه قابل دسترسی است و تحقق آن نیاز به آگاهی و عزم ملی دارد.

وی با اشاره به اینکه عزم ملی و اجرایی شدن این هدف چشم‌انداز جز از طریق برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نیست، ابراز کرد: در پنج سال اخیر تمام ساز کارهای نرم‌افزاری، قانونی و کلی کلان نظام تدوین، تعیین و ابلاغ شده و اکنون تنها 14 سال تا خط پایان 1404 که آغاز برنامه 20 ساله دوم است زمان باقی مانده که باید صرف دستیابی به این هدف شود.

جعفری‌نژاد تحقق کار و اشتغال در عمل را بدون برنامه و یا فرا برنامه‌ای ندانست و اذعان کرد: این امر به معنای کار بیشتر در زمان باقیمانده از زمان سند چشم‌انداز برای حصول اهداف آن است و اکنون شش سال از این زمان گذشته و مدت زمان باقیمانده باید صرف راهکارهای عملی و اجرایی کار و اشتغال منطبق با اهداف سند چشم‌انداز باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که سند چشم‌انداز در سطح راهبردی بلند مدت تدوین شده و سطوح دیگر خواسته‌های برنامه‌ای مانند ماموریت‌ها و اهداف کلان را باید در برنامه‌های چهارگانه‌ای که در مقطع 20 ساله مورد نظر تدوین می‌شود تعریف و تبیین کرد.

این کارشناس ریاضی وظیفه اصلی تمام دولت‌ها را تحقق اهداف سند چشم‌انداز و قوانین مربوط به آن دانست و یادآور شد: هرگونه حرکتی باید در راستای برطرف کردن عقب‌ماندگی‌های احتمالی و یا رسیدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله کشور باشد.

وی افزود: مسئولان امر با بررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد خود در اجرای برنامه چهارم توسعه با توجه به سند چشم‌انداز، مقولات تعیین شده را بر اساس نگاه مقام معظم رهبری به عنوان نقاط اصلی توجه در برنامه پنجم توسعه مدنظر داشته باشند و هدف را کار و اشتغال قرار دهند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول