اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تبعیض در اشتغال برازنده نمایندگان نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: تبعیض در اشتغال برازنده نمایندگان نیست چرا که آنها نماینده یک فرد و یا جناح خاص نیستند بلکه نماینده کل ملت هستند.

تبعیض در اشتغال برازنده نمایندگان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: نماینده اصلح و شایسته به هیچ وجه خود را مدیون طیف خاص نمی‌داند و با تمام جدیت تلاش می‌کند براساس عدالت اجتماعی و به دور از تبعیض اشتغال فراگیر ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان ای کاش در پیمان اتحاد خود دو بند به مفادشان اضافه می‌کردند گفت: ایجاد اشتغال فراگیر بدون توجه به خواسته اطرافیان و همچنین حرکت دسته‌جمعی در عزل و نصب‌ها و جزیره‌ای عمل نکردن در این حوزه باید مفاد پیمان مجمع نمایندگان استان و منشور حرکت آنها باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: عدالت اجتماعی باید منشور و استراتژی اصلی نمایندگان باشد چرا که نباید با بی‌عدالتی باور و ذهنیت مردم را خراب کرده و بین آحاد مردم با نظام و انقلاب شکاف ایجاد کرد.

اهانت به مراجع اهانت به ساحت امام عصر (عج) است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با قدردانی از جوانان معرف امر و منهی منکر در تجمع علیه یوروویژن در شهرستان مرزی بیله‌سوار تصریح کرد: یکی از برکات این اقدامات موثر و از ناحیه امر به معروف و نهی از منکر دست کشیدن کشور آذربایجان از اقدام برای رژه همجنسبازان است که این خود بزرگترین توفیق برای امت اسلامی در ثمردهی اعتراضات و فتوای مراجع تقلید است.

وی خاطرنشان کرد: دولت آذربایجان برای اینکه از این سرافکندگی و شرمساری در عقب‌نشینی از موضع خود خلاصی یابد اقدام به حرکت شنیع اهانت به ساحت مراجع تقلید کرده است تا شاید از این طریق رسوایی‌های خود را جبران کند که چنین اهانت‌هایی در شان خود آنهاست.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: اگر پیش از این سران آذربایجان سخن از رژه همجنسبازان به عنوان فخر کشور خود یاد می‌کردند با تلاش و جدیت انسان‌های متدین در این کشور و دیگر کشورهای اسلامی و فتوای مراجع برنامه رژه همجنسبازان در باکو لغو شد و آنها برای تلافی این امر به زیر سوال بردن مراجع تقلید روی آورده‌اند.

عاملی گفت: این حرکت سران آذربایجان نشان از جهالت و نادانی آنها دارد که هرگز به دنبال منافع ملی و حفظ حق و حقوق مردم خودشان نیستند بلکه تلاش می‌کنند اهداف غربی را پیاده کرده در حالی که نمی‌توان مردم آذربایجان را هم ردیف دولتمردان آنها قرار داد.

وی اظهار داشت: چنین اهانت‌هایی در حقیقت اهانت به ساحت امام عصر (عج) است چرا که مراجع حجت و جانشینان امام عصر (عج) در روی زمین و جوامع شیعه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهانت به شخصیت امام هادی (ع) و حمایت ویژه دولت انگلستان و آلمان از خواننده اهانت کننده و حمایت ویژه رژیم صهیونیستی از این خواننده اعلام داشت: این اهانت‌ها که به صورت مکرر اتفاق می‌افتد نشان از عصبانیت استکبار جهانی از افکار و اندیشه اهل بیت(ع) است.

عاملی اضافه کرد: ما خطاب به آنها می‌گوئیم از غیض و عصبانیت خود بمیرید چرا که عاقبت شما ذلت و خواری است.

وی اظهار داشت: بر ما واجب است در برابر این اهانت‌ها در نشر اندیشه و معرفی شخصیت ائمه معصومین تلاش و همت مضاعف کرده تا با شخصیت این امام همام در سیره مبارکشان سنخیت پیدا کنیم.

خطیب جمعه اردبیل از اجتماع بزرگ حسینیان اردبیل در مسجد اعظم در شام غریبان امام هادی (ع) در برابر اهانت انجام گرفته و اعتراض به این حرکت ناپسند خبر داد.

دانشگاه صنعتی از مهرماه دانشجو می‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته به دستور ویژه رئیس جمهور در جواب نامه نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور در این دستور ویژه در خصوص راه‌اندازی دانشگاه صنعتی اردبیل و پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جاری تاکید کرده و از وزیر علوم خواسته تا در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

وی از مسئولان استان به ویژه نمایندگان مجلس خواست؛ که پذیرش دانشجو در سال تحصیلی آینده با عنوان دانشگاه صنعتی صورت پذیرد و از پذیرش دانشجو با عنوان پردیس ممانعت شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین از سعید محمدپور که توانسته است برای دومین سال متوالی قهرمان وزنه‌برداری جهان شود تشکر کرد و برای هر دو قهرمان استان در المپیک آینده آرزوی موفقیت نمود.

عاملی در پایان خطبه‌های نماز از اداره روحانیت قفقاز که در برابر مراجع عظام در خصوص مسابقه یوروویژن موضع گرفته به شدت انتقاد کرد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول