اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

اشتغال لایه‌های نابهنجار جامعه را اصلاح می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: اشتغال و امید به زندگی جوانان و فعالان جویای کار لایه‌های پنهان نابهنجاری اجتماعی را رفع آسیب و تهدید می‌کند.

اشتغال لایه‌های نابهنجار جامعه را اصلاح می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری صبح امروز در دومین روز نشست مجمع زنبورداران کشور در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: اگر همت دولت و تلاش مسئولان بخش خصوصی در حوزه اشتغال به ثمر بنشیند بسیاری از معضلات و نابسامانی‌ها جای خود را به فرصت توسعه و پیشرفت می‌دهد و عمران و آبادانی به شکل فراگیر در کشور رخ می‌نماید.

وی با یادآوری اینکه تشکل‌های قانونی غیردولتی بهترین حمایت کننده و دستگیر دولت در حوزه اشتغال و کارآفرینی هستند بیان داشت: این مجموعه‌ها که تنظیم کننده روابط متقاضیان و دولت و همچنین تولید و مصرف هستند می‌توانند حلقه واسطی در ایجاد فرصت‌های اشتغال مولد و پایدار باشند.

دبیر کارگروه اشتغال استان اردبیل در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: نقش تشکل‌های غیردولتی نظیر اتاق بازرگانی و زیرمجموعه‌های آنها نظیر انجمن‌ها و صنوف متعدد در حمایت از بخش کشاورزی و صنعت و تجارت و بازرگانی نقش بی‌بدیلی است که باید تقویت لازم از این مجموعه‌ها به عمل آید.

منوری گفت: ما در کارگروه اشتغال ضمن حمایت از اتاق تعاون، بازرگانی و صنعت و معدن در کمک و همراهی با ایجاد فرصت‌های اشتغال و ظرفیت‌سازی در این حوزه از برنامه‌های راهبردی آنها در برطرف کردن مشکلات حوزه اشتغال و تعاون حمایت می‌کنیم.

وی تثبیت اشتغال و حمایت از کارآفرینان را از سیاست‌های اصلی دولت در سال جاری برشمرد و اضافه کرد: ما در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حوزه تولید زنبور عسل و حمایت از تولیدکنندگان این عرصه با مشکلی خاص مواجه نیستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل نیز در سخنانی اظهار داشت: استان اردبیل از لحاظ تولید یکی از استان‌های قوی و دارای رتبه در سطح کشور است که این تولید در برخی از بخش‌ها دارای توانمندی بسیار بالا برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌داران متعدد است.

هاشم مظفری خاطرنشان کرد: ما بسیار خوشحالیم که اولین مجمع عمومی زبنورداران کشور به میزبانی اردبیل برگزار شده و انجمن ملی عسل ایران نیز در این استان راه‌اندازی می‌شود.

وی حمایت از سرمایه‌گذاران را یکی از وظایف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل اعلام کرد و بیان داشت: این استان در تولید عسل می‌تواند بستر اشتغال مولد و جذب سرمایه‌گذاران متعدد را فراهم کند.

نائب رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز این اتاق را زبان گویای تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان اعلام کرد و افزود: ما از طریق این کمیسیون مشکلات سیب‌زمینی‌کاران را بارها انعکاس داده و با پیگیری مستمر نسبت به رفع این مشکلات اقدام کردیم.

اردوان قربانی از آمادگی اتاق بازرگانی برای پیگیری رفع مشکلات زنبورداران خبر داد و بیان داشت: ما آمادگی داریم در بخش آموزش آکادمیک و دانشگاهی در این بخش فعالیت کنیم که در این زمینه با دعوت از حداقل دو استاد مجرب و در سطح دکترا می‌توانیم مجوز رشته زنبورداری را در دانشگاه‌های استان دریافت کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: البته دایر بودن این رشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی ـ کابردی یک توفیق ارزشمند است و ما در کنار آن آمادگی داریم دوره‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدتی را برای علاقمندان دایر کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول