اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

امام راحل مفهوم ولایت فقیه را در سطح بین‌المللی ارتقا دادند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امام‌ خمینی (ره) توانستند با گسترش ابعاد مفهومی جایگاه ولایت فقیه، آن را تا سطح جهانی و بین‌المللی ارتقا دهند.

امام راحل مفهوم ولایت فقیه را در سطح بین‌المللی ارتقا دادند

حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: ولایت فقیه ریشه در معارف دینی دارد و به نوعی تداوم‌بخش راه انبیاء، اولیای خداوند و ائمه معصومین (ع) است که مردم با پیروی از آن می‌توانند در برابر دشمنان پیروز شوند.

وی با بیان اینکه روحانیت از زمان‌های گذشته در بین مردم ایران از جایگاه‌ ویژه‌ای برخوردار بوده، افزود: این مردم در عرصه‌های مختلف از جمله اجتماعی و نظامی پشت سر روحانیت در دفاع از ارزش‌های اسلامی حرکت کردند و پرچم‌دار نهضت‌های مختلف اسلامی در دور‌ه‌های زمانی مختلف بوده‌اند.

این مقام مسئول گفت: امام‌خمینی (ره) به عنوان رهبر معنوی و برجسته دینی ایران در بین مردم از جایگاه رفیع مرجعیت برخوردار بودند و حرکت مذهبی و سیاسی را با همراهی مردم در ایران شروع کرد و توانست به مرور زمان این حرکت را در بین مردم گسترش دهد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: امام خمینی (ره) با ترویج مبانی و ارزش‌های اسلامی بین مردم توانست زمینه برپایی انقلاب اسلامی را در ایران فراهم کند.

نحوه برنامه‌ریزی‌های مسئولان به سمت عدالت اجتماعی است

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی 100 درصد در جامعه اسلامی محقق نشده است، ابراز کرد: نوع نگرش و برنامه‌ریزی‌های مسئولان مربوطه حکومت اسلامی ایران به سمت عدالت اجتماعی است و برای اجرای این عدالت در جامعه اسلامی باید به قوانین و مقررات خاصی عمل کرد تا بتوان این عدالت به صورت کامل در جامعه اجرا شود.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: برخی مشکلات برای اجرای عدالت اجتماعی در جامعه وجود دارد، ولی مسئولان مربوطه با برنامه‌ریزی‌ها دقیق و منسجم برای اجرای این عدالت در جامعه تلاش مضاعف می‌کنند تا سریع‌تر بتوانند آن را اجرایی کنند.

نعمت‌اللهی یادآور شد: برای اجرای عدالت اجتماعی باید از مؤلفه‌ها و مسایل مختلفی الگو گرفت و قطعا سیستم‌های اقتصادی امروز حاکم بر دنیا نمی‌توانند اجرای عدالت اجتماعی را در جامعه پیاده کنند.

مردم نقش به‌سزایی در برپایی انقلاب اسلامی ایفا کردند

وی یادآور شد: از آنجایی که مردم ایران مسلمان و به جامعه روحانیت بسیار معتقد بودند با پیروی از دستورات دینی و سیاسی امام‌خمینی (ره) توانستند در بر پایی انقلاب اسلامی ایران نقش به‌سزایی ایفا کنند.

نعمت‌اللهی ابراز کرد: مردم در برابر ظلم و ستم حاکمان ایران در هر دوره از تاریخ مبارزه کرده‌اند و در طی تاریخ در برابر برخی از سیاست‌های حاکمان به پیروزی رسیدند، ولی نتایج این پیروزی‌ها متداوم و اسلامی نبوده است.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: امام‌ خمینی (ره) انسان مؤمن و بنده واقعی مخلص خداوند متعال بود و همچنین ویژگی‌های اخلاقی ایشان از یک انسان عارف، عقلانی و فیلسوف برتر است.

این مقام مسئول اضافه کرد: امام‌ خمینی (ره) فقیهی بودند که با آشنا بودن به قوه اجتهاد و استنباط از معارف دینی توانستند جامعه ایران را با موفقیت اداره کنند.

وی با اشاره به حدیث قدسی مبنی بر اینکه "‌هر کس برای خدا باشد، خدا برای اوست" خاطرنشان کرد: امام‌ خمینی (ره) همه کارهایش برای خداوند بود و خداوند عنایت انجام کارهای ویژه را به ایشان ارزانی کرد.

انتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول