اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

امام خمینی ولایت فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور و مردم می‌دانستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: امام خمینی(ره) ولایت فقیه را بزرگترین پشتوانه برای کشور و مردم می‌دانستند.

امام خمینی ولایت فقیه را بزرگ‌ترین پشتوانه برای کشور و مردم می‌دانستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر درباره فضیلت سوره اسراء و خاصیت این سوره اظهار داشت: خداوند منان در این سوره مبارکه وعده داده است، که اسرائیل به دست ایرانیان و به دست بسیجیان و به فرماندهی رزمندگان و بسیجیان قم فتح می‌شود و اگر یک صهیونیست به سوراخ موش هم رفته باشد از سوراخ موش بیرون آورده شده و به سزای عملش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه فرماندهی رزمندگانی که اسرائیل را فتح می‌کنند به عهده اهل قم است، افزود: منظور از قم، یعنی فرهنگ قم، فرهنگ ولایت و امامت که امام امت و مقام معظم رهبری سنبل این فرهنگ هستند.

امام جمعه ابهر در ادامه به سالروز ارتحال حضرت امام اشاره کرد‌ و گفت: در اندیشه ناب امام، مردم محوری‌ترین پایه و اساس هستند.

وی با بیان اینکه امام اعتقاد داشت قدرت منهای ملت یک قدرت پوسیده است، تصریح کرد: همچنین امام راحل، جمهوری اسلامی را بهترین مدل اداره کشور می‌دانستند و ولایت فقیه را بزرگترین پشتوانه برای کشور و مردم می‌دیدند.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه بر پایه اندیشه امام ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله است، گفت: امام مسئله ولایت را که در کتاب‌ها مهجور بود، از هجران به در آورد و به عرصه جامعه کشاند و مسئله حکومت ولایی را که فرشی کرده بودند، عرشی کرد.

وی با اشاره به اینکه ویژگی دیگر اندیشه ناب امام استکبارستیزی بود، اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی‌های اندیشه امام، اسلام سیاسی بود و ایشان می‌فرمود "اسلام دین سیاست است".

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه امام اصلی‌ترین دلیل مخالفت خود با مشروطه را از آن حیث می‌دانست که روحانیت کنار زده می‌شد، ادامه داد: در اندیشه سیاسی امام مشروطه مشروعه شیخ فضل‌الله نوری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود.

وی افزود: امام، کشور بدون روحانیت را همانند کشور بدون طبیب می‌دانست و همواره از خطر اختلاف حوزه و دانشگاه به عنوان یک نقشه شیطانی یاد می‌کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه بیت‌الغزل اندیشه امام این بود که می‌فرمود ما می‌توانیم، تصریح کرد: به راستی امام چه زیبا فعل توانستن را در میان مردم صرف کرد و در یک هم‌افزایی امت و امام، جامعه عقب مانده دوران ستمشاهی را به رشد و توسعه بالایی رساندند.

وی با بیان اینکه امام استاد ممکن‌ کردن ناممکن‌ها بود و جوانان ما چه زیبا از امام خود آموختند که چگونه در عرصه‌های مختلف به رسالت خود عمل کنند، گفت: چه بسیار است دستاوردهای علمی، فناوری و توسعه‌ای که امروز به دلیل همین رویکرد و نگاه امام بدان دست یافته‌ایم. 

امام جمعه ابهر در ادامه با تبریک ولادت امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) اسوه بصیرت و کرامت است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول