اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اشنویه:

امام خمینی(ره) روح بیداری در مسلمانان بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اشنویه، امام خمینی(ره)‌ را روح بیداری در مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان نامید که جهان اسلام امروز متأثر از تفکرات اوست.

امام خمینی(ره) روح بیداری در مسلمانان بود

ماموستا مصطفی خاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امام خمینی الگوی بیداری، شجاعت، دلیری، حق‌مداری و آزادی‌خواهی در دنیای امروز بوده و همه می‌توانند از ایشان الگو بگیرند.

وی امام راحل را روح بیداری در مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان نامید و تصریح کرد: همه نهضت‌های آزادی‌بخش با الهام از ایشان در راه آزادی کشور خویش حرکت کردند.

خاتمی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و اندیشه‌های والای حضرت امام(ره) افزود: همبستگی دین و سیاست در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رمز ماندگاری و قدرت روزافزون این نظام مقدس است.

وی با تبیین ابعاد گوناگون شخصیت عرفانی و سیاسی حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: از اساسی‌ترین عوامل پیروزی انقلاب و تداوم آن، عنصر رهبری و حاکمیت مردم بر مردم است که حضرت امام(ره) توانست آن را در ایران اسلامی پایه‌ریزی کند.

خاتمی گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی جهانی است که با توکل به خداوند در برابر رژیم ستم‌شاهی قد علم کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی ویژگی‌های علمی و فرهنگی امام راحل را منحصربه‌فرد دانست و اظهار داشت: هدف آن حضرت در تمام کارها جلب رضای خداوند بود و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

خاتمی تصریح کرد: امام خمینی(ره) الگوی ارزشمندی برای مسلمانان است و ما وظیفه داریم مسیر زندگی راستین را از ایشان تاسی جوییم.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول