اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان:

امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان گفت: امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی بود.

امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان حجت‌الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در کنگان با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیتی است که در بعد از غیبت امام زمان (عج) بی‌بدیل و کم‌نظیر بوده است.

وی افزود: حضرت امام راحل، عارفی بی‌نظیر و سیاستمداری مدبر و بی‌مانند بود؛ در عالم فقه نیز این بزرگوار بسیار درخشید و شاگردان بزرگی را تربیت کرد و در علم اصول و مسائل پیچیده آن‌چنان غرق بود که می‌توان امام راحل را نمونه‌ای از پیشتازان این علم دانست.

امام جمعه کنگان خاطر نشان کرد: بعد از انبیا و اولیا، همچون خمینی کبیر در تاریخ به ندرت ظهور کرده؛ امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود و نظام سیاسی را بر مبنای اسلام برپا کرد، کاری که هرگز در دوران پس از غیبت به انجام نرسیده و نظام مبتنی بر ولایت فقیه کار بزرگی بود که امام راحل به انجام رساند.

محمودی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ درمی‌یابیم که حوادث در زمان هضم می‌شوند، اما پس از گذشت 23 سال از ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، همچنان عاشقان آن بزرگوار با حضور میلیونی در مرقد مطهرش، عزاداری می‌کنند.

امام جمعه کنگان در ارتباط با شخصیت‌شناسی امام راحل نیز گفت: باید تلاش شود تا با ابعاد شخصیت امام راحل آشناتر شویم؛ امام(ره) شخصیتی مشهور و بزرگ است که هنوز ناشناخته باقی مانده است.

وی در ادامه به انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در 14 خرداد همزمان با ارتحال جانسوز امام خمینی(ره)، حادثه بزرگ دیگری نیز به وقوع پیوست که در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار مهم و حایز اهمیت است و این حادثه بزرگ بدون شک انتصاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری بود که به فضل الهی در این 23 سال، نظام را به خوبی اداره کرده‌اند و انقلاب را از بحران‌های بزرگی عبور دادند که نشان از انتصاب مدبرانه مجلس خبرگان وقت است.

محمودی به ایام فرخنده 13 رجب و میلاد مولود کعبه اشاره و تاکید کرد: مراسم جشن میلاد امام علی(ع) باید بسیار با شکوه برگزار شود و باید بدانیم که بزرگ‌ترین خطر برای نظام ما این است که فراموش کنیم الگوی ما امام علی (ع) است.

وی در ارتباط با واقعه میلاد امام علی (ع) نیز اضافه کرد: تولد امام علی(ع) در کعبه نه تنها افتخاری برای آن بزرگوار، که افتخاری برای تمام شیعیان جهان است و این افتخار تنها مختص ایشان نیست؛ علی(ع) افتخار بشر است.

خطیب جمعه کنگان همچنین به ایام اعتکاف اشاره کرد و افزود: اعتکاف پالایش نفس است، در پالایش نفس خود کوتاهی نکنید.

محمودی نگاهی نیز به اتفاقات سیاسی منطقه داشت و گفت: اتهام دخالت ایران در امور بحرین و نتایج عجیب انتخابات مصر نشان از توطئه‌هایی دارد که همیشه جهان اسلام با آنها روبه‌رو بوده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول