اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

امام خمینی(ره) قدرت پوشالی استکبار جهانی را در هم شکست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: استکبار‌ستیزی به عنوان یکی از میراث‌های امام خمینی(ره)، موجب شکسته‌شدن قدرت پوشالی دشمنان انقلاب اسلامی ایران شده است.

امام خمینی(ره) قدرت پوشالی استکبار جهانی را در هم شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه نطفه اولیه انقلاب ایران در 15 خرداد بسته شده است، اظهار داشت: امام راحل 33 سال پیش با به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی در ایران زلزله‌ای در دل دشمنان اسلام ایجاد کرد.

وی به نحوه استقبال و بدرقه مردم ایران از امام راحل اشاره کرد و افزود: بنا به اعتراف خبرگزاری‌های بین‌المللی، امام خمینی(ره) با استقبال بیش از چند میلیون نفر وارد ایران شده و پیکر ایشان با بدرقه بیش از 12 میلیون نفر تشییع ‌شد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امام راحل مردم را بزرگترین سرمایه نظام می‌دانستند، اضافه کرد: بر اساس همین تفکر است که پذیرفتن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی خدمتگزاری محسوب می‌شود.

وی اعتقاد به قدرت مردم و جمهوری اسلامی را از میراث امام خمینی(ره) برشمرد و ادامه داد: ولایت فقیه به عنوان یکی از مترقی‌ترین اصول قانون اساسی در جمهوری اسلامی دیگر میراث امام راحل است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به شکسته‌شدن هیمنه پوشالی استکبار جهانی در مقابل انقلاب اسلامی تصریح کرد: استکبارستیزی یکی دیگر از میراث امام راحل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تعیین روزی به نام روز قدس توسط امام خمینی(ره) تاکید کرد: تعیین روز قدس یک اقدام استراتژیک به حساب می‌آید، چرا که این روز در واقع روز مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امام خمینی(ره) اعتقاد داشت که اسلام توان اداره جهان را دارد، ادامه داد: اسلام قبل از اینکه دین معنویت باشد، دین سیاست است.

وی آزادی، استقلال، قانون‌گذاری و مردم‌سالاری را از مولفه‌های اصلی اندیشه‌های امام خمینی(ره) برشمرد.

آیت‌الله خاتمی دیگر میراث امام راحل را حفظ جایگاه روحانیت در انقلاب اسلامی دانست و گفت: حفظ جایگاه روحانیت و مرجعیت از توصیه‌های جدی امام خمینی(ره) محسوب می‌شود.

وی به سابقه تاریخی قیام مشروطه اشاره کرد و افزود: انقلاب مشروطه به دلیل کنارگذاشتن روحانیت از مسیر خود منحرف شد.

امام جمعه زنجان خدمت بی‌منت و ما می‌توانیم را از دیگر میراث امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: جوانان پیام، ما می‌توانیم امام راحل را زودتر از دیگران دریافت کرده و به آن عمل کردند.

وی وصیت‌نامه امام راحل را دیگر میراث ارزشمند برای مردم ایران عنوان و تصریح کرد: این وصیت‌نامه در واقع نقشه راه جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: مجلس خبرگان با انتخاب شایسته خود بعد از رحلت امام خمینی(ره) زمینه انبساط خاطر دوستان انقلاب را فراهم کردند.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول