اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین:

شاگردان مکتب امام خمینی حماسه جاودان 15 خرداد را خلق کردند‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین با تشریح ابعاد شخصیتی امام راحل گفت: ‌امام ولایت عملی را به تصویر کشیدند و شاگردان مکتب این بزرگوار حماسه جاودان 15 خرداد را خلق نمودند،امروز شخصیت امام عزیز اسوه‌ای برای تمام جهانیان است.

شاگردان مکتب امام خمینی حماسه جاودان 15 خرداد را خلق کردند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به 14 و 15 خرداد ماه گفت: امام راحل ما رنج‌های فراوانی برای کشور و اسلام کشیدند، 14 سال از عمر خود را در تبعید گذراندند، ایشان حق بزرگی بر ما دارند، روح و روان پاک خمینی کبیر برای تمام ما الگو است.

امام جمعه ورامین گفت: امام ولایت عملی را به تصویر کشیدند و شاگردان مکتب این بزرگوار حماسه جاودان 15 خرداد را خلق نمودند، امروز شخصیت امام عزیز اسوه‌ای برای تمام جهانیان است.

وی در ادامه افزود: امروز 33 سال از کاربرد عملی ولایت مطلقه فقیه می‌گذرد و می‌بینیم شعارهای استقلال و آزادی به خوبی عملی شده است، ایران اسلامی نه به غرب و نه به شرق وابستگی ندارد.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی در ادامه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام محمد تقی (ع) عنوان کرد: اموال و فرزندان وسایل آزمایش افراد هستند، اغلب انسان‌هایی که در زندگی از راه سعادت جدا شدند یا به دلیل حب فرزند بوده و یا کسب مال و قدرت، آگاه باشیم و در زندگی به مال و فرزند دل نبندیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: هرکس در حد توان خود بندگی پروردگار عالم را به جا آورد، خداوند از هرکس در حد توان او تکلیف می‌خواهد و نه بیشتر، بدانید بهشت رفتن آسان است، اما باید اعضا و جوارح و روح خود را کنترل کنیم.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماه رجب المرجب عنوان کرد: رجب ماه خدا است، ماهی است سراسر رحمت و نعمت، ماه فیض است، ماه عنایت الهی است، در این ماه میلاد با سعادت چندین امام و بعثت پیامبر اکرم (ص) واقع شده است، رجب ماه عبادت است.

وی ادامه داد: رجب ماه تقرب به خدا است، از خدا بخواهیم ما را از مواهب عظیمه این ماه متنعم گرداند.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی با بیان حدیثی از امام محمد تقی(ع) خاطرنشان کرد: عزت مومن به قناعت است، انسان دست خود را جلوی کسی دراز نکند، البته نه اینکه از مردم دوری گزیند، خیر، انسان موجودی اجتماعی است،لکن چشم به اعمال و دست مردم نداشته باشد، اگر این‌طور رفتار کرد رنج کمتری در زندگی می‌برد و کمتر از مشاهده مال دیگران حرص می‌خورد.

امام جمعه ورامین گفت: انسان قانع زندگی لذت‌بخشی دارد، امید انسان اولا به ذات مقدس باری‌تعالی باشد و سپس به دست خود و بازوان پر تلاش خود، از خدا روزی بخواهد، آنچه مهم است عمل است، انسان کوشش کند قطعا خداوند هم یاری می‌کند.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی با اشاره به اهمیت اعتکاف بیان داشت: در این ماه ایام اعتکاف را پیش رو داریم، اعتکاف از عبادات مستحب است و به لطف خدا در چند سال اخیر در کشور ما احیا شده و با استقبال جوانان و نوجوانان نیز مواجه شده است.

امام جمعه ورامین با اشاره به استقبال جوانان شهرستان ورامین از اعتکاف گفت: طبق آمار 65 درصد معتکفان در شهرستان ما را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و این جای خرسندی دارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین عنوان کرد: عشق و علاقه جوانان به عبادت و اعتکاف ستودنی است، اما باید جهت‌دهی شود، باید در اعتکاف معتکفان در مورد اعمال اعتکاف آموزش ببینند، مبادا معتکفان زبان به غیبت، تهمت، لهویات و ... باز کنند، معتکف باید به مقام متعالیه نائل شود، گناهانش پاک شود، اگر معصیت می‌کرده آن را ترک کند.

امام جمعه ورامین در پایان خاطرنشان کرد: اعتکاف برای تهذیب نفس است، در جوانی تهذیب نفس بسیار پسندیده است.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول