اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام آفتابی:

امام‌خمینی(ره) حق بزرگی بر گردن مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جشن مردمی ولادت حضرت امام جواد(ع) گفت: امام‌خمینی(ره) حق بزرگی بر گردن مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان دارد.

امام‌خمینی(ره) حق بزرگی بر گردن مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم جشن باشکوهی توسط گروه‌های مردمی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد آفتابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تبریک میلاد امام جواد(ع)، بیان داشت: انسان مومن اگر براساس آموزه‌های دینی حرکت کند، قطعا در زندگی نتیجه لازم و مناسب را خواهد گرفت، چراکه زندگی ائمه برای همه ما مسلمانان درس و عبرت است.

آفتابی مومنان و دوستداران اهل بیت را به عبرت‌گیری از سیره آنها فرا خواند و بیان داشت بایستی مصداق‌های عملی رفتار ائمه را در زندگی پیدا کنیم که اگر این موضوع تحقق پیدا کند انسان‌ها و به‌ویژه مسلمانان کمتر دچار خسران می‌شوند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های ائمه شکرگزاری نعمت‌های خداوند بوده است، نعمت نیکوکاری که یکی از ویژگی‌های شاخص امام جواد (ع) بوده است، نعمت انتظار و نعمت‌های دیگر از جمله نعمت‌هایی است که در سلوک ائمه(ع) به‌ویژه امام جواد به‌وفور دیده می‌شود و ما باید با الهام از ائمه شکرگزار نعمت‌های خداوند باشیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تسلیت فرا رسیدن بیست و سومین سالگرد ارتحال جانسوز حضرت امام‌خمینی(ره)، گفت: امام خمینی(ره) حق بزرگی بر گردن مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان دارد، چراکه امام(ره) نه‌تنها به ملت مسلمان ایران بلکه به همه مسلمانان منطقه و جهان و حتی آزادی‌خواهان دنیا عزت و سربلندی بخشید و آنها را بیدار ساخت.

وی خاطرنشان کرد: نگاه امام(ره) در همه بخش‌ها و حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی عرفانی کاملا مشخص بود و عرفان امام(ره) با سیاست نیز گره خورده بود و حقیقت را بایستی در اندیشه و راه امام(ره) پیدا کرد نه در عرفان‌های کاذبی که امروز به‌دنبال حذف حقیقت هستند.

آفتابی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امام(ره) ما را با رسالت انبیا که همان رستگاری انسان در دنیا و آخرت است، آشنا ساخت و هدف امام این بود که جامعه را به‌سوی توحید که همان هدف انبیا بود رهنمون کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با تشکر از گروه‌های مردمی برگزار‌کننده مراسم، بیان داشت: وظیفه متولیان فرهنگی به‌ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه است که از برنامه‌های فرهنگی هنری که در راستای احیا و حفظ ارزش‌های دینی برگزار می‌شود، حمایت کند.

در ادامه مداحان اهل‌بیت و یک گروه نمایشی دینی و گروه سرود به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول