اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

امام خمینی(ره) موجب خارج‌شدن ولایت از مهجوریت شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر با اشاره به تلاش‌های امام خمینی(ره) در زمینه پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره) موجب خارج شدن ولایت از مهجوریت شد.

امام خمینی(ره) موجب خارج‌شدن ولایت از مهجوریت شد

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امام خمینی(ره) با اقدامات خود مسئله ولایت را از هجران بیرون کشیده و مسئله حکومت ولایی که در فرش بود را به عرش رساندند.

وی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی حاصل شده در منطقه به برکت اندیشه‌های امام خمینی(ره) حاصل شده است.

امام جمعه ابهر با اشاره به انقلاب‌های حاصله در منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی اضافه کرد: نقش امام خمینی(ره) در این انقلاب واضح و بر همگان آشکار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب‌های حاصل شده در منطقه موجب یک تحول عظیم و بزرگ در جهان شده است، اضافه کرد: امام خمینی(ره) در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی خبر از انتشار انقلاب اسلامی ایران به کشورهای منطقه را داده بودند.

رحیمی با اشاره به اینکه از همان زمان پیروزی انقلاب اسلامی کشورهای مستکبر احساس خطر خود را اعلام می‌کردند، افزود: هراس این کشورها از انتشار انقلاب به سایر کشورهای مسلمان بود که درحال حاضر این هراس به واقعیت تبدیل شده است.

وی در ادامه با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه تفکرات امام خمینی(ره) در بین نسل جوان جامعه اضافه کرد: بدون شک فرهنگ‌‌سازی در زمینه اندیشه‌های امام خمینی(ره) موجب انگیزه بخشیدن به جوانان در بحث مبارزه با دشمنان می‌شود.

امام جمعه ابهر با تاکید بر انتقال ارزش‌های نظام و انقلاب به نسل جوان جامعه اضافه کرد: باید این اندیشه‌ها به جوانانی که هرگز امام خمینی(ره) را ندیده و با اندیشه‌های آن بزرگوار آشنا نیستند، انتقال پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به تبیین نقش علما در زمینه بیداری اسلامی و تلاش این گروه در پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: جوانان باید علمای دین را الگوی خود قرار داده و با این الگو حرکت کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه علما در اقدامات خود بزرگان دین از جمله امام حسین را الگو قرار دادند، اضافه کرد: اگر نگاهی به تاریخ داشته و نقش علما را در انقلاب بررسی کنیم، می‌بینیم که چه قبل و چه پس از انقلاب اقدامات ارزشمندی توسط علما صورت گرفته است.

وی در ادامه با تبیین شخصیتی امام خمینی(ره) افزود: امام خمینی(ره) در طول زندگی خود با کرامت زندگی کرده و کرامت خود را در قلمرو دین می‌دانستند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه یکی از اهداف خلقت انسان‌ها خلیفه خدا بودن در روی زمین بود، اضافه کرد: امام خمینی(ره) خلیفه خدا در روی زمین بود و این شخصیت فردی بود که به مسئله ولایت فقیه اهمیت بسیاری قائل بودند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از روایات نقل شده در زمینه ولایت فقیه اضافه کرد: یکی از اهداف دشمنان در ضربه‌زدن به نظام و انقلاب مسئله ولایت فقیه بود.

رحیمی خاطرنشان کرد: دشمنان به علت اهمیت ولایت فقیه، این مسئله را نشانه رفته و تلاش داشتند، ولایت فقیه را در کشور کمرنگ کنند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول