اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

امام خمینی مظهر قدرت اسلام در قرن معاصر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: امام خمینی (ره) مظهر قدرت اسلام در قرن معاصر است که با شجاعت برابر اندیشه‌های زبون شده ایستاد.

امام خمینی مظهر قدرت اسلام در قرن معاصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خلخال اظهار داشت: در حالی انقلاب اسلامی به پیروزی و نقطه عطف تحولات رسید که نظام شرق و غرب تلاش می‌کردند تا اسلام را با تمام زیبایی‌ها و  اندیشه تابناک به سمت انحراف کشیده و مسلمانان را از حقیقت اسلام دور کنند.

وی گفت: در این اوضاع تنگ و تاریک حضرت امام یک تنه به پا خاست و به چنین رویه غلط اعتراض کرد تا دنیا بفهمد که حقانیت اسلام و اندیشه‌های پاک آن زنده و بالنده است.

امام جمعه شهرستان خلخال یادآور شد: 15 خرداد 42 مبنا و حرکت این حرکت تاریخی بود که برای همیشه در تاریخ این کشور سر‌آغاز یک انقلاب و نهضتی شد که دنیا همچنان در برابر عظمت و بالندگی آن در حیرت و تعجب است.

رشتبری در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بیان داشت: امام تفکر اصیل ولایت فقیه را در این کشور بنیان نهاد و بر تداوم این اندیشه تابناک اصرار و پافشاری می‌کرد چرا که تکیه ملت ایران به اندیشه ولایت فقیه می‌توانست آسیب‌ها را از این کشور دور کند.

وی با یادآوری اینکه بسیاری از ابعاد شخصیتی امام راحل هنوز شناخته شده نیست، خاطر نشان کرد: ما باید به نسل جوان و نوجوان امروز ابعاد شخصیتی چنین انسان‌های ارزشمندی را معرفی کنیم تا در سایه آن حقایق و اتفاقات رخ داده به بادی فراموشی سپرده نشود.

امام جمعه شهرستان خلخال بیان داشت: در 14 خرداد دو نیک مرد بزرگ به دنیا معرفی شد که اولی امام راحل بود که با ارتحال این امام فرزانه و بدرقه تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب توسط ملت ایران دنیا بیشتر امام و رهروان او را شناختند و ابر مرد دیگر جانشین خلف امام خمینی در عصر معاصر رهبر فرزانه انقلاب است که بیش از دو دهه است که تداوم بخش راه عزت آفرین امام راحل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رشتبری در بخش دیگری خطبه‌های نماز جمعه فرا رسیدن 13 رجب سالروز ولادت حضرت علی (ع) را گرامی داشت و تصریح کرد: حضرت علی (ع) مکتب شیعه را آبرو و اعتبار داده است و همه امت‌های اسلامی و شیعیان جهان عزت امروز خود را مدیون امام اول شیعیان هستند.

وی با اشاره به بعد شخصیتی حضرت علی (ع) در برقراری عدالت و دوری از هرگونه تبعیض در جامعه ادامه داد: علی (ع) بنیانگذار اندیشه پاک علوی است که در آن روح عدالت، شهادت و شجاعت تجلی واقعی یافته است.

امام جمعه شهرستان خلخال ایام اعتکاف را فرصتی مناسب برای خودسازی واقعی برشمرد و افزود: همه ما باید قدر ماه رجب به عنوان ماه دعا و استغفار را بدانیم و از درگاه غنی مطلق و مالک اصلی طلب مغفرت و بخشش کنیم.

رشتبری همچنین فرارسیدن سالروز شهادت پیام‌رسان کربلا حضرت زینب (س) را تسلیت گفت و به ویژگی‌های آن بانوی بزرگ اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) تسلیم محض اراده و تدبیر الهی بود و در حادثه کربلا نیز با وجود سختی و مشقت فراوان در میدان سهمگین کربلا دست به دعا برداشت و به درگاه خالق خود راز و نیاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود خطاب به نمایندگان مجلس نهم نیز اظهار داشت: تجربه هشت دوره قبلی مجلس باید سرلوحه حرکت نمایندگان جدید باشد تا مبادا راه را به خطا بروند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول