اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان خبر داد:

تحقق 35 درصدی اشتغال خانگی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به انتظار 50 درصدی در شش ماهه نخست برای ایجاد اشتغال خانگی گفت: در حال حاضر فقط 35 درصد اشتغال خانگی از تعهد استان زنجان انجام شده است.

تحقق 35 درصدی اشتغال خانگی در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید عسگری عصر امروز در جلسه ستاد حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اینکه درون دستگاه های درگیر در ایجاد مشاغل خانگی باید در سیستم ایجاد اشتغال گام به گام جلو رفته و سهم مشاغل خانگی از 40 هزار و 400 شغل مشخص شود، اظهار داشت: نباید متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی در پشت در معاونان ادارات به هر دلیلی منتظر بمانند.
وی با اشاره به اینکه تغییر اشتغال با مسائل ظاهری حل نمی‌شود باید گیر کار را بررسی کنید، خاطر نشان کرد: خروجی جلسات باید جوابگوی انتظارات و تعهدات باشد.
معاون برنامه ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه همه مدیران و روسای بانک‌ها باید در جلسات حضور داشته باشند و هیچ عذری از آنان در مورد کم کاری پذیرفته نیست، تصریح کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌ها رتبه سند اشتغال استان در کشور از 23 به رتبه 11 ارتقا یافته که باید بیش از پیش در بهبود اشتغال تلاش شود.
وی با بیان اینکه مدیرانی که در ارتباط مستقیم با ایجاد اشتغال خانگی هستند باید حواس خود را جمع کنند، خاطر نشان کرد: اداره کار در خط مقدم ایجاد اشتغال قرار دارد و دستگاه‌های مربوطه به ویژه بانک‌ها باید در معرفی و پرداخت تسهیلات همه تلاش خود را انجام دهند.
عسگری خطاب به بانک‌ها گفت: شعبه مجزایی را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی موظف کنید، تا کار مردم در گرفتن تسهیلات آسان شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با بیان اینکه متاسفانه بعضی از دستگاه‌ها کار را جدی نگرفته‌اند، افزود: در حال حاضر استان زنجان در زمان بندی هدفگذاری شده در ایجاد اشتغال خانگی عقب است که باید در فرصت باقی مانده جبران کند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه اجرایی باید گزارش کاملی از روند اجرای ایجاد مشاغل خانگی ارائه دهند، یادآور شد: برخی از دستگاه‌ها پروسه کار را به هر دلیلی طولانی می‌کنند که این با توجه به گذشت هفت ماه از سال عملکرد ضعیف استان را به دنبال خواهد داشت.
عسگری با انتقاد از صندوق مهر امام رضا (ع) و اداره کل بهزیستی گفت: در صندوق مهر امام رضا تاکنون پرونده ای این به بانک معرفی نشده و 226 پرونده ارسالی به دبیرخانه اشتغال خروجی خوبی نیست.
معاون برنامه ریزی استاندار زنجان با بیان اینکه نواقص پرونده های متقاضیان به ویژه متقاضیان کمیته امداد در اسرع وقت بررسی شود، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه مخاطبان کمیته امداد قشر آسیب پذیر جامعه هستند این کمیته باید در ایجاد اشتغال خانگی پیشتاز باشد.
وی خاطر نشان کرد: همه مدیران خواستار تحول در اشتغال هستند اما ما از عملکرد شش ماهه نخست راضی نیستیم در حالی که بر طرف کردن بیکاری عزم جدی دولت در سال جاری است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول