اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

اشتغال خانگی مهاجرت‌های بی‌مورد را ملغی می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: اجرای هر چه سریع‌تر طرح مشاغل خانگی در روستاها بحث مهاجرت بی‌مورد و خالی شدن روستاها را ملغی می‌کند.

اشتغال خانگی مهاجرت‌های بی‌مورد را ملغی می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوثر سید‌سعدالله رئیس‌ساداتی در نشست بررسی مسایل و مشکلات دهیاری‌های کوثر اظهار کرد: امسال با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال در مناطق روستایی و شهری 16 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد مشاغل خانگی در این شهرستان اختصاص یافته است که زنان روستایی در اولویت دریافت این تسهیلات هستند.
وی بهره‌گیری مناسب و بهینه از توانایی‌ها و استعدادهای روستاها برای ایجاد مشاغل پایدار و در نتیجه حفظ جمعیت و پویایی روستاها را یادآور شد و گفت: اجرای هر چه سریع‌تر اشتغال خانگی در روستاهای کوثر با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مراکز شهری ضرورت دارد.
این مسئول افزود: مسئولان باید برای جذب صد درصدی اعتبارات بلاعوض اختصاص یافته در امر کانال‌های پایاب و آبیاری تحت فشار و نیز اختصاص اعتبار بنگاه‌های زودبازده برای روستاییان تلاش کنند.
رئیس‌ساداتی گفت: در برنامه پنجم توسعه مسایل فرهنگی از اولویت برخوردار هستند و برنامه‌ریزی از طرف ادارات مختلف، دهیاران و شوراهای اسلامی برای افزایش نشاط و امید به زندگی در روستاها لازم است.
فرماندار کوثر در بخش دیگری از سخنان خود از تجمیع دهیاری‌های روستاهای این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: با تجمیع این دهیاری‌ها برای هر سه تا چهار روستا یک دهیار انتخاب می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد؛ با این طرح مشکل کمبود اعتبار در دهیاری‌ها برطرف شده و نیروهای کارآزموده برای عمران و آبادانی روستاها به کار گرفته شوند.
رئیس ساداتی در پایان سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات موجود در سطح روستاهای دارای دهیاری این شهرستان حضور دایم دهیاران در محل کار خود را خواستار و از ساماندهی مسئولان امور مالی و انتخاب مهندس ناظر برای دهیاری‌ها خبر داد و خواستار تنظیم برنامه کاری توسط دهیاران شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول