اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد:

معرفی 590 طرح اشتغال خانگی گیلان به بانک

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: 590 طرح اشتغال خانگی گیلان با مبلغ 15 هزار و 431 میلیون ریال به بانک عامل معرفی شده است.

معرفی 590 طرح اشتغال خانگی گیلان به بانک
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خلیل حنیف ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان نقش طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی را در بهبود فضای کسب و کار دارای اهمیت دانست.
وی مشاغل خانگی را موجب توسعه اشتغال و رونق اقتصادی خانواده‌ها ذکر کرد و ابراز داشت: در این راستا قانون حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی برای حمایت از طرح‌ها و کسب و کار خانگی به عنوان یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون سازمان بنیاد شهید استان سهم طرح‌های اشتغال خود را به بانک‌های عامل معرفی کرده است، اذعان داشت: اداره کل کمیته امداد گیلان نیز با توجه به حجم بالای اعتبار خود تاکنون 49 درصد سهم خود و همچنین بهزیستی گیلان 70 درصد سهم خود را به بانک معرفی کرده‌اند.
به گفته وی، در بخش اشتغال خانگی گیلان تعداد 590 طرح با مبلغ 15 هزار و 431 میلیون ریال به بانک‌ عامل معرفی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه با بیان اینکه 230 هزار نیروی کار در واحدهای صنعتی این استان فعالیت می‌کنند گفت: معیشت نیمی از جمعیت گیلان کارگری است.
وی به وجود 3 هزار و 800 واحد کوچک و بزرگ تولیدی صنعتی در استان اشاره کرد و یادآور شد: این تعداد واحد تولیدی به غیر از واحدهای صنعتی در قالب تعاونی، خصوصی و ... است.
حنیف، نفس کار را مهم دانست و تصریح کرد: رویکرد دولت به طرف اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه است.
این مسئول، بیمه کارگران فصلی را از اقدام‌های مهم دولت برشمرد و افزود: دولت بیمه این قشر را به نحو مناسبی برطرف کرده است.
وی با اشاره به شناسایی کارگران فصلی، موقت و ساختمانی، خاطرنشان کرد: 52 هزار نفر تاکنون در سایت اداره کار و امور اجتماعی استان ثبت‌نام کرده‌اند.
حنیف از راه‌اندازی سیستم شناسایی کارگران با کد ملی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: افراد شاغل در گیلان از طریق این سیستم شناسایی شده و نوع فعالیت دائم و موقت آنها اعلام می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه 70 درصد طرح‌های نیمه تمام گیلان در سال‌های گذشته انجام شده است، اذعان داشت: 30 درصد بقیه طرح‌های نیمه تمام با اهتمام دولت به پایان می‌رسد.
وی، ایجاد صندوق توسعه ملی را از رویکردهای مهم دولت در بحث اشتغال نامید و خاطرنشان کرد: این صندوق از 1.5 سال گذشته از محل مازاد فروش نفت و گاز تاسیس شده و در اشتغال کشور تاثیرگذار است.
در این جلسه راهکارهای سرعت‌بخشی در اجرای دقیق طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی و از میان برداشتن موانع پیش رو  بررسی و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول