اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

صاحبان طرح اشتغال خانگی 2 میلیارد تومان تسهیلات گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تا نیمه دی ماه امسال بانک‌های عامل استان به 682 طرح اشتغال‌زا در حوزه مشاغل خانگی حدود 2 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

صاحبان طرح اشتغال خانگی 2 میلیارد تومان تسهیلات گرفته‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل که با حضور اعضای این کارگروه در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طرح اعتبار‌سنجی اشتغال محقق شده در این استان اجرا می‌‌شود که در این کار قرار است راست‌آزمایی از اشتغال‌های انجام شده صورت بگیرد.
وی بیان داشت: در قالب این طرح بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال در استان اردبیل 150 فرصت اشتغال ایجاد شده و با مشخصات و محل اجرای طرح به پرسش‌گران ارائه می‌شود تا آنها با مراجعه به مکان‌هایی که اشتغال ایجاد شده پرسشنامه‌های خود را تکمیل و به صحت اشتغال ایجاد شده پی‌ببرند.
منوری ابراز داشت: این 150 اشتغال مورد بازرسی قرار گرفته شامل 55 فرصت شغلی در اردبیل، 11 مورد در خلخال، 9 مورد در نیر، 13 مورد در نمین،‌ پنج مورد در کوثر، 25 مورد در پارس‌آباد، 10 مورد در مشگین‌شهر، هفت مورد در بیله‌سوار و 15 مورد در گرمی خواهد بود که طبق سامانه رصد این طرح‌ها به صورت تصادفی انتخاب و در اختیار پرسش‌گران قرار می‌گیرد.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در مورد آخرین وضعیت کسب و کار خانگی و اقدامات انجام شده اظهار داشت: تاکنون 10 هزار و 892 فقره مجوز برای مشاغل خانگی از طرف دستگاه‌های صادر‌کننده مجوز صادر شده که از این تعداد 7 هزار و 356 مورد اشتغال مربوط به زنان و 3 هزار و 536 فرصت اشتغال مربوط به مردان است.
این مسئول کل تسهیلات پرداخت شده در این حوزه را بالغ بر 40 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارش 11 دی ماه امسال بیش از 30 میلیارد تومان طرح از این محل به بانک‌ها معرفی شده که شاید در چند روز اخیر این رقم به 32 میلیارد تومان رسیده باشد.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام بانک‌ها پرداختی بانک کشاورزی برای 364 طرح معرفی شده یک میلیارد و 57 میلیون تومان بوده که بانک ملی نیز در همین مدت برای 101 طرح 315 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.
منوری اضافه کرد: بانک ملت 140 میلیون تومان، تجارت 223 میلیون تومان، سپه 83 میلیون تومان،‌رفاه 78 میلیون تومان، ‌پست بانک 26 میلیون تومان و بانک مسکن نیز 32 میلیون تومان پرداخت داشته است.
مدیرکل ‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان داشت: بانک صادرات علیرغم اعلام آمادگی برای پرداخت تسهیلات تاکنون رقمی را پرداخت نکرده است.
وی مجموع پرداختی‌ها را حدود 2 میلیارد تومان برای 682 طرح کسب و کار خانگی اعلام کرد و افزود:‌ اکثر دستگاه‌های اجرایی به غیر از دو دستگاه بنیاد شهید و بهزیستی حتی بیشتر از سهم خود طرح به بانک‌ها معرفی کرده‌اند اما بانک رفاه کارگران و پست بانک به ترتیب 25 درصد و 10 درصد اعتبارات این حوزه را پرداخت کردند و مابقی تعهدات آنها باقی مانده است.
این مسئول بیان داشت: این بانک‌ها موضوع تعادل منابع و مصارف و سیاست پرداخت قرض‌‌الحسنه را دلیل کم ‌پرداخت شدنشان معرفی می‌کنند که با این رویه به نظر می‌رسد 5 میلیارد تومان از رقم 40 میلیارد تومان در بحث مشاغل خانگی کم ‌بیاوریم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به نامه تعاونی‌های بسیجیان در اختصاص بخشی از تسهیلات مشاغل خانگی به این قشر خبر داد و گفت: بانک کشاورزی بر اساس تفاهمنامه‌ای که با صندوق توسعه ملی به امضا رسانده است آمادگی دارد با بازپرداخت هشت ساله و 20 درصد آورده اولیه از سرمایه‌گذاران حمایت کرده و به آنها تسهیلات پرداخت کند.
 
* ساماندهی 472 نیروی طرحی و شرکتی در اردبیل 100 درصد تحقق یافته است
این مسئول با بیان اینکه در قالب طرح پیشنهادی از سوی استاندار اردبیل تاکنون 472 نفر از نیروی انسانی طرحی و شرکتی در اردبیل سازماندهی شده‌اند، گفت:‌ بعد از گذشت 30 سال طرحی کارآمد و مفید با ابتکار استاندار اردبیل توانست معضلات و مشکلات حوزه نیروی انسانی طرحی و شرکتی را برطرف کرده و این قضیه را در این استان فیصله دهد.
وی ابراز داشت: بر اساس رصد اقدامات استان‌های دیگر اردبیل در این کار پیشتاز است و توانسته با حرکتی ابتکاری مشکلات این نیروها را که همه ساله معضل‌آفرین بوده برطرف کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه اظهارات منوری با انتقاد استاندار اردبیل روبه‌رو شد که انجام هر کاری در نظام وظیفه‌ای است که بر عهده ما گذاشته شده است و نیازی به تبلیغ و تقدیر و تشکر نیست.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول