اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان خبر داد:

افزایش اختصاص اعتبار به دستگاه‌های ایجاد اشتغال خانگی

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دستگاه‌های اجرایی که بتوانند میزان اشتغال خانگی بیشتری در استان سیستان و بلوچستان ایجاد کنند، اعتبار زیادی اختصاص می‌یابد.

افزایش اختصاص اعتبار به دستگاه‌های ایجاد اشتغال خانگی
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان دارای منابع اقتصادی زیادی است متأسفانه میزان مصرف آن نسبت به سایر استان‌های کشور بیشتر است و این در حالی است که استان‌های برخوردار از منابع اقتصادی استان ما بیشترین استفاده را می‌کنند.
وی افزود: مبحث اشتغال و مشکلات ناشی از آن مربوط به یک دستگاه و یا اداره خاصی نیست بلکه این مشکل در سطح ملی مطرح است و در این زمینه مشکل اشتغال در استان سیستان و بلوچستان هم از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و... تأثیرات زیادی به همراه دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال‌جاری و طبق مصوبه شورای عالی اشتغال در استان سیستان و بلوچستان باید 58 هزار و 181 فرصت شغلی فراهم شود که با کمک مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان و مساعدت فرمانداران این مهم تحقق خواهد یافت.
آزاد یادآور شد: خوشبختانه در سال‌جاری شاهد آن بودیم که بیش از 70 درصد تعهد ایجاد فرصت شغلی در استان با فراهم کردن بستر 35 هزار و 841 فرصت اشتغال در 14 شهر استان تحقق یافت که امید می‌رود با همت مضاعف مسئولان شاهد محقق شدن فرصت‌های شغلی دیگر نیز در سطح استان باشیم.
وی اضافه کرد: تعداد 13 هزار و 25 نفر برای ایجاد مشاغل خانگی ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون برای 9 هزار و 800 نفر مجوز صادر شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سال‌جاری نیز برای مشاغل خانگی استان مجموعاً 940 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که از این میزان 810 میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.
رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: با توجه به اینکه مقرر شده تا به دستگاه‌های اجرایی که در زمینه ایجاد اشتغال خانگی بیشتر تلاش کنند، اعتبار زیادی اختصاص داده می‌شود لذا به یک‌هزار و 790 طرح ارائه شده از سوی آنها به بانک‌های عامل، 78 میلیارد و 550 میلیون ریال اعتبار پرداخت شده است.
آزاد افزود: از بانک‌های عامل نیز خواسته می‌شود تا در اختصاص اعتبار به طرح‌های بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و کارآفرینی که می‌تواند از لحاظ اقتصادی مفید باشد تسریع کنند.
وی تأکید کرد: بانک‌های عامل نباید در پرداخت اعتبار به طرح‌های بنگاه‌های اقتصادی زودبازده تأخیر کنند و یا اینکه با انجام اقدامات دست و پاگیر مانع این امر مهم شوند.
استاندار سیستان و بلوچستان به بانک‌های عامل توصیه کرد تا ظرف مدت یک هفته هر چه زودتر نسبت به پرداخت اعتبار به طرح‌های اقتصادی اقدام کنند در غیر این صورت با آنها برخورد جدی می‌شود.
آزاد همچنین از تهیه سند اشتغال استان توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان نخستین سند اشتغال کشور خبر داد.
وی گفت: امیدواریم با مشارکت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی، مسئله اشتغال استان هر چه زودتر برطرف شود.
این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و از این طریق مشکلات فرمانداران از نظر تأمین آب برای اجرای طرح‌ها و نیز مدت بازپرداخت اعتبارات مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول