اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

20 درصد تعهد اشتغال اردبیل مربوط به کسب و کار خانگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: 20 درصد از 51 هزار و 700 شغل تعهد شده استان اردبیل در سال‌ جاری مربوط به مشاغل خانگی و کسب و کار کوچک است.

20 درصد تعهد اشتغال اردبیل مربوط به کسب و کار خانگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نمین اظهار داشت: کل تسهیلات پرداختی در این زمینه بالغ بر 400 میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 300 میلیارد ریال طرح به بانک‌های عامل معرفی شدند که به تدریج در حال پرداخت هستند.
به گفته منوری تا نیمه‌اول دی ماه امسال بانک‌های عامل استان برای 682 طرح اشتغالزا در حوزه مشاغل خانگی ۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.
این مسئول با اشاره به ساختار جمعیتی جوان در کشورمان و استان اردبیل خاطرنشان کرد: توجه ویژه ما به موضوع اشتغال و کاهش نرخ بیکاری ضرورتی انکارناپذیر است چراکه وجود عواملی به مانند نرخ رشد جمعیت، گسترش دسترسی به آموزش عالی و رشد فزاینده مشارکت زنان در بازار کار اسبابی شده تا وضعیت اشتغال به این شکل درآید.
وی با اعلام اینکه بر اساس آخرین سرشماری‌ها 50 هزار بیکار در استان اردبیل وجود دارد، اضافه کرد: نبود صنایع مادر و سنگین و پایدار نبودن مشاغل از علل افزایش بیکاری در استان است که تلاش می‌شود زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد فرصت‌های اشتغال در این حوزه فراهم شود.
منوری ادامه داد: با توجه به اینکه بیکاری مهم‌ترین عامل ایجاد تنش‌های روحی و روانی در جامعه است باید برای رفع بیکاری در جامعه به ویژه 50 هزار نفر بیکار در استان اقدامی انقلابی انجام داد که این با رویکرد نوین ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی امیدوارانه به نظر می‌رسد.
به گزارش فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در ادامه گفت: ‌با حمایت از واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های توریسم، کشاورزی و باغداری و حمایت از کارآفرینان می‌توان از تعداد بیکاران کاست.
منوری در ادامه افزود: توجه به مشاغل خانگی می‌تواند موفقیت بزرگی را در اشتغالزایی فراهم کند چراکه هزینه ایجاد فرصت شغلی در بخش مشاغل خانگی به مراتب کمتر از بخش‌های دیگر است.
وی به مراقبت‌های لازم و نظارت‌های ضروری در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: با نظارت‌های دقیق و کامل بر چگونگی اعطای تسهیلات اجازه نمی‌دهیم طرح مشاغل خانگی با چالش‌هایی که بنگاه‌های کوچک و زودبازده با آن مواجه شدند، برخورد کرده و یا سرمایه‌های مورد نظر به حوزه ساخت و ساز و مسکن سرازیر شود.
منوری خاطرنشان کرد: با نظارت دقیق بر چگونگی اعطای تسهیلات این بخش جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شده و جمعیت بیکار استان تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول