اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ریگان:

وضعیت اشتغال خانگی در ریگان پیشرفت کمی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: وضعیت اشتغال خانگی در شهرستان ریگان با پیشرفت کمی روبه‌رو است.

وضعیت اشتغال خانگی در ریگان پیشرفت کمی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، محمد برزنگ پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ریگان اظهار داشت: با توجه به سهمیه 599 نفری مشاغل خانگی اختصاص یافته به شهرستان ریگان، اما تاکنون 255 نفر در سیستم ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد با مشکل مجوز دامپزشکی مواجه شده‌اند.
وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان ریگان قطب دامپروری استان کرمان است و دامپروری در روستاها در محل زندگی صورت می‌گیرد، لذادامپزشکی در این زمینه باید نظارت کامل را نسبت به دام‌ها داشته باشد.
برزنگ تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر مشاغل خانگی در ریگان دامداری و دامپروری است، شبکه دامپزشکی با عدم صدور مجوز موجب متوقف شدن اشتغال خانگی در این شهرستان شده است.
فرماندار ریگان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های دولت بحث اشتغال است، خاطرنشان کرد: به تبع این امر شهرستان ریگان نیاز مبرم به اشتغالزایی دارد، اما به دلیل عدم صدور مجوز این امر در شهرستان بلاتکلیف مانده است.
برزنگ گفت: برای اشتغالزایی جوانان شهرستان ریگان به زودی معدن مس ظفتک در این شهرستان آغاز به کار می‌کند.
وی در ارتباط با اجرای طرح جف در این شهرستان اظهار داشت: یکی از پارامترهای این طرح ایجاد اشتغال است که در مرحله اول 20 روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد، این طرح الگوی نمونه اشتغال در این شهرستان است.
برزنگ اظهار داشت: اولویت اول این طرح بحث فرهنگ‌سازی کار است.
مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) شهرستان ریگان در این جلسه بیان داشت: از 208 پرونده‌ای که در زمینه اشتغال به شهرستان ریگان ارسال شده تنها دو پرونده ارجاع داده شده است.
علی تلاتوف مشکل پروندها را مجوز ندادن دامپزشکی این شهرستان عنوان کرد.
‌موسی جلالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان نیز گفت: با تشکیل پرونده‌های اشتغالزایی مشاغل خانگی، بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند، اما ندادن مجوز دامپزشکی موجب راکد ماندن پروندها و مشاغل خانگی در این شهرستان شده است.
حجت‌الله جعفری مدیر‌شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان نیز علت عدوم صدور مجوز از سوی دامپزشکی را دستور‌العمل اداره کل مبنی بر فاصله بودن دام‌ها از منازل خانوارها عنوان کرد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول