اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی خبر داد:

اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال خانگی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: برای ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید به ویژه مشاغل خانگی بیش از 3 میلیارد و 360 میلیون تومان اعتبار به این شهرستان اختصاص یافته است.

اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال خانگی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی عصر امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری گرمی اظهار داشت: با اختصاص این مبلغ برای توسعه مشاغل خانگی بخشی از تعهدات اشتغال این شهرستان انجام می‌شود تا بتوانیم زمینه اشتغال برخی از متقاضیان را که علاقمند به فعالیت در مهارت‌های آموزش‌دیده هستند،‌ فراهم شود.
وی تصریح کرد: افراد برای برخورداری از این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به اداره کار و اسم‌نویسی براساس نوع شغل و مهارت مبلغ سه تا پنج میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.
صحرایی خاطر نشان کرد: یکی از اصلی‌ترین مسئولیت امسال دولت خدمتگزار که در سفر چهارم نیز بر آن تاکید شد ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال از طریق جذب سرمایه‌گذاران، توسعه مشاغل خانگی و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که برخی حرکت‌های خوب نیز در این زمینه در شهرستان مرزی و محروم گرمی شروع شده است.
این مسئول بستر مناسب اشتغال را در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اعلام کرد و ادامه داد: تا زمانی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما نتوانند مهارت‌های مورد نظر را دریافت کنند و نسبت به فراگیری آنها اقدام کنند، امکان فراهم شدن بستر اشتغال برای آنها وجود نخواهد داشت و ما همچنان با دغدغه اشتغال روبه‌رو می‌باشیم.
به گزارش فارس، فرماندار گرمی اضافه کرد: در کنار یادگیری و آموختن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضرورت دارد بحث جذب سرمایه‌گذاران را در اولویت قرار دهیم به طوری که ما با راه‌اندازی چندین واحد صنعتی و تولیدی تلاش می‌کنیم به صورت عمده فرصت‌های اشتغال را در گرمی با اولویت بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی فراهم کنیم.
وی گفت: عملیات احداث بزرگ‌ترین کارخانه شیرآلات ساختمانی در گرمی در حال انجام است و با بهره‌برداری کامل از فازهای مختلف این مجموعه تولیدی قادر می‌باشیم فرصت اشتغال جدیدی را نیز فراهم کنیم.
صحرایی افزود: اگر در مناطق روستایی نیز با افزایش بیکاران روبه‌رو باشیم باید با حمایت‌های مختلف زمینه اشتغال آنها را در بخش کشاورزی، دامپروری و برخی تولیدات گلخانه‌ای و پرورش گیاهان دارویی فراهم آوریم چرا که بخش کشاورزی با داشتن زیرمجموعه‌های مختلف یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در عرصه اشتغال است.
فرماندار گرمی همچنین ضرورت تحقق اشتغال امسال شهرستان را از سوی مسئولان اجرایی دستگاه‌های دولتی گرمی یادآور شد و از آنها خواست با همکاری خوب بخش خصوصی به این جهاد بزرگ کمک کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول