اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا خبر داد:

ایجاد مجتمع‌های اشتغالزایی در مازندران/ اعتبار مشاغل خانگی اختصاص نیافت

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا از ایجاد مجتمع‌های اشتغالزایی برای مددجویان شرق مازندران خبر داد.

ایجاد مجتمع‌های اشتغالزایی در مازندران/ اعتبار مشاغل خانگی اختصاص نیافت
سید موسی عمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، طرح‌های مختلف اشتغالزایی در بخش‌های مختلف خدماتی، کشاورزی، صنفی و صنعتی برای مددجویان تحت حمایت اجرا شده است.
وی افزود: در این رابطه با توجه به تعدیل نیروهای مددجویی در کمیته امداد امام خمینی (ره) بنا داریم با ایجاد اشتغال پایدار، تعداد مددجویان را کاهش داده و اشتغال ایجاد کنیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا گفت: ایجاد مجتمع‌های اشتغالزایی برای مددجویان در سال جاری از برنامه‌های این نهاد است که با قوت در حال انجام است وهم اکنون مجتمع اشتغالزایی در شهرک صنعتی نکا در دست اشتغال است.
عمادی از اختصاص اشتغال‌های مناسب در بخش مشاغل خانگی خبر داد و اضافه کرد: تاکنون اعتباری در این رابطه به شهرستان اختصاص نیافته و تنها در حال ثبت‌نام از متقاضیان هستیم.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 300  شغل تعریف و به استان ارائه کرده است که  در حال بررسی است  و با جذب کامل اعتبارات در این راستا، فرصت شغلی در بخش مشاغل خانگی برای مددجویان کمیته امداد فراهم می‌شود.
عمادی گفت: بنا داریم در سال جاری به جای ایجاد اشتغال به صورت فردی تولید اشتغال از طریق گروهی را پیگیری کنیم.
این مسئول بیان داشت: ایجاد مجتمع‌های دامپروری و تولیدی در مناطق هزارجریب نکا از برنامه‌های کمیته امداد در سال‌ جاری است که با ایجاد این طرح‌ها خودکفایی در این مناطق فراهم و بسیاری از دغدغه‌های اشتغال مناطق بالادست برطرف می‌شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا درباره اشتغال در شهر نکا خاطرنشان کرد: ایجاد شغل‌هایی نظیر خیاطی، آرایشگری، خواربار و دامداری تاکنون انجام شده است.
عمادی ادامه داد: مددجویان متقاضی مشاغل خانگی می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد در استان نسبت به ثبت‌نام و کسب مجوزهای لازم اقدام کنند.
وی گفت: فعالیت‌های اشتغالزایی باید با رفع موانع احتمالی موجود، سرعت بیشتری یابند تا مددجویان ما با ایجاد اشتغال پایدار برای خودکفایی گام بردارند.
عمادی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم بانک‌های عامل نیز در ارائه وام به متقاضیان با سرعت بیشتری حرکت کرده و درباره ضمانت‌های وام مددجویان، همکاری بیشتری اعمال کنند چرا که مددجویان به دلیل عدم تمکن مناسب مالی از ارائه وثیقه و ضمانت از محدودیت برخوردارند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نکا حدود  10 هزار مددجو را زیر پوشش دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول