اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

20 درصد تعهد اشتغال اردبیل مربوط به مشاغل خانگی است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: 20 درصد تعهد اشتغال استان اردبیل در سال جاری مربوط به مشاغل خانگی است.

20 درصد تعهد اشتغال اردبیل مربوط به مشاغل خانگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی مهدی‌زاده صبح امروز در نشست کمیته‌های فعال کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در اردبیل اظهار داشت: قرار است امسال 51 هزار شغل در استان اردبیل ایجاد شود که از این تعداد 11 هزار شغل در بخش مشاغل خانگی مهیا می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در 11 ماه اول امسال حدود 8 هزار مجوز صادر و پرونده‌ها به بانک‌ها معرفی شده‌، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بانک‌های عامل در پرداختی خود سرعت عمل بیشتری به خرج دهند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل اعتبار اختصاص یافته به این بخش از مشاغل را بالغ بر 40 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هر چند بانک‌های عامل در تامین این مبلغ با مشکلاتی مواجه هستند اما با همکاری و جذب اعتبارات بیشتر و همچنین پرداخت اقساط بانکی از سوی دریافت‌کنندگان تسهیلات در گذشته می‌توان بخش عظیمی از منابع را تامین کرد.

مهدی‌زاده در ادامه سخنان خود بیان داشت: بیشترین تشکیل پرونده در این زمینه مربوط به نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد، بهزیستی و همچنین میراث فرهنگی و صندوق مهر امام رضا بوده که متقاضیان برای دریافت تسهیلات تا سقف 2 میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شدند.

این مسئول یادآور شد: مدیران بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی هیچ عذر و بهانه‌ای ندارند و باید به سرعت و در مهلت مقرر پرداختی‌های خود را انجام دهند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل شرایط باز‌پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را از سوی متقاضیان با تنفس شش ماهه در قالب اقساط 36 ماهه اعلام کرد و افزود: بانک‌ها حق دریافت کارمزد را در شش ماه تنفس ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سخنانی ابراز داشت: مرحله اول پرداخت تسهیلات 40 میلیارد تومانی انجام شده و مرحله دوم نیز در دست اقدام است.

حسین منوری تصریح کرد: با توجه به زمان کم باقیمانده از سال ضرورت دارد همه دستگاه‌های اجرایی دخیل در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی همکاری لازم را انجام داده تا کمترین تاخیر و تعلل را در این زمینه شاهد باشیم.

این مسئول همچنین از مشارکت خوب سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، صندوق مهر امام رضا، آموزش فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و سازمان میراث فرهنگی قدردانی کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول