اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی حرفه‌ای گیلان خبر داد:

اجرای 274 طرح اشتغال خانگی در روستاهای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی حرفه‌ای گیلان از اجرای 274طرح روستایی و 388 طرح شهری در قالب اهدای مجوز مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

اجرای 274 طرح اشتغال خانگی در روستاهای گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول شمشادی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی گیلان اظهار داشت: طبق نیازسنجی دفتر مدیرکل دفتر عشایری و روستایی استان در 60 روستای گیلان کارگاه‌های آموزشی با میانگین 150 ساعت آموزش برای تعداد 2 هزار و 500 نفر طراحی شده است.
وی ادامه داد: 67 دوره کارگاه آموزشی با 432 هزار و 173 نفر ساعت آموزش با استاندارد 150 ساعت به تعداد 2 هزار و 500 نفر آموزش داده می‌شود.
به گفته شمشادی، آموزش 67 رشته قالی‌بافی و گلیم بافی، پرورش انواع قارچ، کیوی، ماهیان آکواریومی، کشت گلخانه‌ای و ... از ابتدای مهر جاری توسط فنی حرفه‌ای گیلان آغاز شده است.
مدیرکل فنی حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه 46 دوره آموزشی در 46 روستا با 333 هزار و 488 نفر ساعت به منظور آموزش بهینه کمپوست در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: روستاهای علی‌آباد و کلشتر رودبار، تاسکوه ماسال و دیگر روستاهای استان برای آموزش روستائیان در این زمینه در نظر گرفته شده است.
وی ایجاد مرکز آموزش فنی حرفه‌ای در داخل روستاها را جزو بسته سیاستی دولت ندانست و خاطرنشان کرد: ایجاد آموزشگاه‌های آزاد با همکاری دفتر عشایری و روستایی، کمیته امداد و اداره کل فنی حرفه‌ای گیلان از اهداف است.
شمشادی ایجاد آموزشگاه‌های آزاد در روستاها را موجب اشتغال خانگی در آن مناطق عنوان کرد و گفت: به جوانان دارای مدرک  کاردانی و کارشناسی برای ایجاد آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای در روستاها تسهیلات پرداخت می‌شود.
مدیرکل فنی حرفه‌ای گیلان با تاکید براینکه ایجاد اشتغال خانگی جزو مصوبات دولت است، ابراز داشت: اشتغال خانگی جزو برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور است و تا 5 سال باید جاری باشد.
وی پرداخت تسهیلات 3 میلیون تومانی را از مزایای دوره‌های آموزشی ذکر کرد و بیان داشت: دوره‌های کارآفرینی در روستاهای گیلان برگزار می‌شود.
شمشادی حمایت از شرکت‌های تعاونی روستایی را از دیگر اقدام‌های فنی حرفه‌ای گیلان برشمرد و یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعهد اشتغال 662 نفر در قالب اهدای مجوز مشاغل خانگی را به عهده فنی حرفه‌ای گیلان گذاشته است.
مدیرکل فنی حرفه‌ای گیلان از اجرای 274 طرح روستایی و 388 طرح شهری در قالب اهدای مجوز مشاغل خانگی در این استان خبر داد و اذعان داشت: طرح اشتغال خانگی در روستاها جزو برنامه‌های این سازمان است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول