اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز انجام شد

بهره‌برداری از دستگاه امحای زباله‌ بیمارستانی در زنجان

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته سلامت دستگاه امحاکننده زباله‌‌های بیمارستانی شهید بهشتی زنجان به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از دستگاه امحای زباله‌ بیمارستانی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رئیس مرکز درمانی شهید بهشتی زنجان ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از دستگاه امحاکننده زباله‌های بیمارستانی مرکز درمانی شهید بهشتی زنجان اظهار داشت: تهیه دستگاه امحاکننده زباله‌های بیمارستانی جزء برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است.

جعفر عطاری‌مقدم با اشاره به اینکه دستگاه تعبیه شده در مرکز درمانی شهید بهشتی ساخت یک شرکت ایرانی است، افزود: این دستگاه در مدت زمان 40 تا 45 دقیقه زباله‌های بیمارستانی را تبدیل به زباله‌های استریل می‌کند.

وی اضافه کرد: دستگاه تعبیه شده در مرکز درمانی شهید بهشتی زنجان زباله‌های عفونی را تبدیل به زباله‌های عادی برای دفع می‌کند.

رئیس مرکز درمانی شهید بهشتی زنجان اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی دستگاه امحای زباله‌های بیمارستانی را 100 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: 70 میلیون تومان از این اعتبار صرف خرید دستگاه و 30 میلیون تومان باقیمانده صرف ساخت مکان استقرار دستگاه شده است.

وی از قابلیت دستگاه امحاکننده زباله مرکز درمانی شهید بهشتی زنجان برای امحای زباله‌های سایر مراکز بهداشتی این شهر خبر داد و گفت: این دستگاه توان استریل کردن زباله‌های سایر مراکز را هم دارد.

عطاری مقدم ظرفیت دستگاه امحای زباله‌های بیمارستانی مرکز درمانی شهید بهشتی را 100 کیلو در هر سیکل اعلام کرد.

وی ادامه داد: این دستگاه با فشار بخار اقدام به گرفتن هوای داخل کیسه‌های زباله کرده و حجم زباله را 50 درصد کاهش و تبدیل به زباله‌های عادی می‌کنند.

شایان ذکر است، در این مراسم موضوع امحای زباله‌های انتقال‌خون هم با این دستگاه مطرح شد که رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با بیان اینکه این دستگاه توان امحای زباله‌های خشک را دارد درخواست کرد، که سازمان انتقال‌خون زنجان با کمک مسئولان اقدام به تهیه تجهیزات لازم برای امحای زباله‌های خود کند، که فرق زیادی بین زباله‌های بیمارستانی و زباله‌های سازمان انتقال‌خون وجود دارد.

دیگر اینکه این دستگاه در مکانی به مساحت 64 متر مربع در ضلع شمالی مرکز درمانی شهید بهشتی مستقر شده است و شامل انبار دپو برای زباله‌های ورودی، اطاق استریل کننده دستگاه و بخار سوز، انبار دپو برای زباله‌های استریل شده، سرویس بهداشتی و حمام است.

انتهای پیام/و۲۰/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول