اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رحیمی:

سالمندان در هفته سلامت در اولویت ویزیت می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با آغاز هفته سلامت از 18 فروردین‌ماه سال جاری تا 24 همین ماه، سالمندان در اولویت نخست درمان ویزیت می‌شوند.

سالمندان در هفته سلامت در اولویت ویزیت می‌شوند

مجتبی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با توجه به اینکه شعار سال جاری از سوی سازمان بهداشت جهانی با عنوان «زندگی سالم، طول عمر بیشتر» در نظر گرفته شده بنابراین هفت روز این هفته با محوریت سالمندان در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: سالمندی، ورزش و سلامت معنوی، سالمندی و آموزش همگانی، حوادث و بلایا، شهر دوستدار سالمند، سلامت و همکاری‌های بین‌بخشی، مراقبت در برابر بیماری‌ها و کرامت اجتماعی از عناوین مختلف این هفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در سال‌های اخیر جمعیت سالمند در جهان حدود 650 میلیون نفر است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050 این جمعیت به 2 میلیارد نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه امید به زندگی در کشورها از بیش از 80 سال تا کمتر از 40 سال است، ادامه داد: هزینه‌های سلامت با افزایش سن رشد می‌یابد و آنچه مهم است اینکه سال‌هایی که بر طول عمر افزوده می‌شود، سال‌های بدون بیماری بوده است.

رحیمی افزود: سالم بودن افراد سالمند، می‌تواند به عنوان صرفه‌جویی مالی برای خانواده، جوامع و اقتصاد کشور باشد که یکی از استراتژی‌ها برای نیل به این هدف آموزش کارکنان بهداشتی است که سازمان جهانی بهداشت از آموزش تمام کارکنان بهداشتی بدون در نظر گرفتن حوزه فعالیت بهداشتی آنها در زمینه موضوع‌های سالمندی حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال 1948 میلادی در نیویورک، نخستین اساسنامه کنفرانس بین‌المللی بهداشت از سوی سازمان جهانی بهداشت تدوین شد که در ژوئن همان سال نخستین مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت در ژنو با حضور نمایندگان بیش از 61 کشور جهان تشکیل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هدف از نام‌گذاری چنین روزی ترغیب دولت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بازرگانی به سرمایه‌گذاری در امور بهداشتی و ساختن آینده‌ای ایمن‌تر است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول