اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

طرح حفظ سلامتی کودکان در مدارس در هفته سلامت خلاصه نشود

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های اجرا شده در راستای حفظ سلامتی کودکان در مدارس نباید مربوط و محدود به هفته سلامت شود.

طرح حفظ سلامتی کودکان در مدارس در هفته سلامت خلاصه نشود

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کریم‌سعید شعبانلو در همایش تجلیل از فعالان عرصه سلامت در آموزش و پرورش آذربایجان غربی که با حضور مربیان بهداشت و امور پرورشی مدارس استان برگزار شد، اظهار کرد: تکریم از بزرگسالان در جامعه ما به تدریج تبدیل به یک فولکلور می‌شود و باید در کتاب‌ها و ادبیات به دنبال آن بگردیم.

وی افزود: توجه به سالمندان و تکریم آنها مختص مدارس و معلمان نیست و همه اولیا و والدین باید کودکان خود را نسبت به این موضوع آگاه ساخته و آنان را به تکریم و احترام به سالمندان ترغیب کنند.

این مسئول ادامه داد: سلامت سالمندی و حفظ کرامت و ارزش سالمندان یکی از وظایف اصلی ما است و باید این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم.

شعبانلو اظهار داشت: تغذیه سالم، ورزش و رعایت کردن بهداشت فردی و محیطی از جمله ویژگی‌های دستیابی به سلامت و حفظ آن است.

وی در ادامه به بحث سلامتی اشاره و اضافه کرد: سلامتی مردم امروز با عوامل مختلف در معرض خطر قرار گرفته است اختلالات روانی هم اکنون در حال شیوع است.

شعبانلو بر ارتقای آگاهی مردم به رعایت بهداشت و اهمیت مسئله سلامت تاکید کرد و گفت: بحث سلامت جزو مسائل زیربنایی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

وی خدمت به جامعه را در گرو سلامت افراد جامعه دانست و افزود: اگر به سلامتی خود توجه داشته باشیم می‌توان بهتر به مردم خدمت کنیم.

معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: نگاه مسئولان باید در راستای پیشگیری از این اختلالات باشد و سلامت روح و روان افراد جامعه باید به بهترین نحو تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجرا شده در راستای حفظ سلامتی کودکان در مدارس نباید مربوط و محدود به هفته سلامت شود.

شعبانلو افزود: این موضوع اهتمام دائمی مربیان بهداشت و امور پرورشی را در مدارس می‌طلبد و ضروری است تا موارد لازم به دانش‌آموزان به طور مستمر یادآوری و آموزش داده شود.

معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال هفته سلامت با محوریت گرامیداشت سالمندان اجرا می‌شود که نیازمند توجه بیشتر مربیان پرورشی در مدارس به این موضوع است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول