اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

نامگذاری شعارهای هفته سلامت بر اساس مشکلات جهانی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: بر اساس مشکلات طبی و بهداشتی که در سراسر دنیا وجود دارد و جامعه را دچار آسیب می‎کند نامگذاری شعارهای هفته سلامت انجام می‎گیرد.

نامگذاری شعارهای هفته سلامت بر اساس مشکلات جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عبدالله عباسی صبح امروز در جمع مدیران مراکز بهداشتی استان اظهار داشت: به دلیل ارتقاء وضعیت بهداشتی مناسبی که در کشورمان حاکم شده خوشبختانه میانگین سنی افراد در امید به زندگی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: به طور کلی به افراد بالای 60 سال سالمند می‎گویند به طوری که افراد بین 60 تا 80 سال را سالمند جوان، 60 تا 95 سال را سالمند و از سنین 95 سالگی به بالا را سالمند پیر می‎گویند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص اینکه آیا دنیا رو به سالمندی است ابراز داشت: در سال‎های اخیر به دلیل افزایش امید به زندگی، بهبود وضعیت بهداشتی و از طرفی کاهش موالید، جمعیت دنیا رو به سالمندی رفته است که متناسب با آن باید برنامه‎ریزی‎های مناسبی اتخاذ شود.

عباسی یادآور شد: در سال 2006 جمعیت دنیا حدود 11 درصد سالمند داشت و اگر به همین منوال پیش برود در سال 2050 بالای 22 درصد جمعیت دنیا از افراد سالمند تشکیل می‎شود.

وی از تشکیل شورای ملی سالمندان خبر داد و اضافه کرد: این شورا متشکل از چندین وزارتخانه است که هرکدام وظایفی بر عهده دارند و آنچه سازمان بهداشت جهانی بر آن تاکید دارد این است که مردم کارها را به طور احسن انجام دهند تا از سلامت روحی و روانی برخوردار باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به ایراد چندین روش برای داشتن سالمندی سالم اشاره کرد و متذکر شد: از دوران جنینی باید برای سالمندی سالم برنامه‎ریزی کرد چنانچه اگر جنینی در این دوران دچار سوء تغذیه شود و یا اگر یک جوان در سنین جوانی دچار چاقی شود قطعاً ریسک ابتلا به دیابت در سنین پیری افزایش خواهد یافت و دوران سالمندی را ناسالم می‎کند بنابراین لازم است که روش زندگی‎مان را از ابتدا درست برنامه‎ریزی کنیم.

عباسی عنوان کرد: بی‎تحرکی، مصرف نمک زیاد، افزایش مصرف چربی، استفاده زیاد از گوشت قرمز مواردی است که سلامتی را تهدید می‎کند لذا تغذیه مناسب در سالمندی سالم بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول